Publicat de: FlorinP. | Februarie 16, 2017

Vector Luna Smartwatch – review


Încă de când am început proiectul Cygnus am zis că la final o să îmi achiziționez un ceas. Aveam în gând la început două modele de ceasuri, un Frederic Constant și un Maurice Lacroix. Totuși undeva la începutul anului trecut o altă marcă de ceas mi-a atras atenția. Era vorba de un Vector Luna, un ceas smart care atunci când l-am văzut mi-a rămas în minte. Chiar vroiam să mă țin de cuvânt și așteptam sfârșitul proiectului pentru a îmi achiziționa unul dintre cele 3 ceasuri amintite.

Totuși cum în viață socoteala din târg nu se potrivește cu cea de acasă, nu am mai așteptat finalul proiectului și am achiziționat unul din cele trei ceasuri amintite de mine exact de… Black Friday. Nu aveam în gând să îl iau atunci, dar în urma, unei discuții pe care am avut-o cu Iulian, care știa că îmi doresc un astfel de ceas, am zis că reducerea pe care au făcut-o ăștia de „Blec Fraidei” nu este una neglijabilă, la ceasul Vector Luna pe care mi-l doream, așa că l-am cumpărat. Ce pot să spun în plus, față de cei care au spus deja? Nu prea am ce, ideea este că după aproape 4 luni de când îl folosesc sunt foarte mulțumit de el. Are câteva puncte care nu îmi plac, dar nu pot spune că sunt puncte cheie pentru care aș scăpa de el. Adică să fiu sincer la cât am citit eu despre el, nici nu mi-a depășit așteptările dar nici nu m-a dezamăgit. Să începem:

La capitolul dezamăgiri aș putea nota faptul că nu are un ecran de safir care împiedică ecranul să fie zgâriat, plus că dacă îl atingi cu mâna rămân tot felul de amprente, și pentru asta ar trebui să îi pun o folie. Nu am făcut-o până acum, dar este în program, pentru că deja mi-a apărut o mică zgârietură, fix la ora 12. Acum cât de bine o voi putea întinde pe ecran este altă chestie în altă traistă. Nu îmi place că nu are un senzor, care să îți ia pulsul și câteva chestii de genul ăsta legate de sănătate, care se găsește la cel mai ordinar „smart”. Încă o chestie pe care am descoperit-o și nu îmi place este că nu îl poți închide, pentru că cei de la Vector au gândit ceasul pe conceptul always on. Nu m-ar fi deranjat prea mult că nu se închide, dacă nu trebuia să călătoresc cu elicopterul acolo unde toate electronicele trebuie să fie închise. Au implementat modul avion în cazul în care ai nevoie, dar nu știu dacă este același lucru. O altă chestie de care sunt dezamăgit este că de foarte multe ori conexiunea cu telefonul se pierde. Când sunt într-o cameră și sunt pereți între ceas și telefon înțeleg, dar dacă mă îndepărtez mai mult de vreo 5 metri de ceas… s-a pierdut conexiunea. Am citit că s-ar lucra la acest lucru… deci e posibil să se îmbunătățească!

Chestiile care nu le poți face cu acest ceas, dar pe care le poți face cu altele și care pentru mine sunt elemente neutre, care nu mă deranjează că nu le am ar fi: Nu poți totuși să te joci cu degetul pe ecran, controlul făcându-se sau din aplicația de pe telefon sau din cele trei butoane aflate pe marginea ceasului care mie unul mi se par interesante. De asemeni nu poți să vorbești la el fără a fi nevoit să scoți telefonul din buzunar, dar totuși poți să răspunzi la un apel de pe ceas. Poți să primești notificările din aplicațiile pe care le ai pe telefon, gen mesaje din mesagerie / whatsapp / viber sub forma unor mesaje scurte, adică nu poți citi absolut tot mesajul pe el dacă este unul mai lung. Nu prea sunt eu cu chestiile gen spy & shit așa că notificările pe care le primesc sunt chiar mulțumitoare… gen vreau mai mult, mă duc la telefon că altceva nu am ce face :P. O altă chestie la care sunt neutru, este memoria ceasului. Ai anumite fluxuri (aplicații gen vreme / pași etc) si fețe de ceas, doar că ai un număr limitat, și parcă ți-ai fi dorit să ai mai multe. Momentan am vreo 12 fețe, dacă nu mă înșel și îmi zice că nu mai pot să mai pun, dar asta este, dacă vrei una nouă ștergi una veche, că oricum nu le poți folosi pe toate în același timp.

La capitolul plusuri aș spune că Vectorul este întâi de toate este un … ceas, unul destul de frumos ca design, care are și capabilități smart. Forma pe care o are este una comparabilă cu ale ceasurilor pe care plătești destul de multe milioane (cel puțin de ordinul zecilor), ca să nu vorbesc de cele pe care dai mii într-o monedă străină. Detaliul care face diferența, față de alte ceasuri „smart”, este de departe bateria acestui ceas, care ține în acte până la 30 de zile. Prima oară eu l-am luat la 64% de la Iulian, pe data de 2 decembrie, iar pe 22 decembrie data  când l-am pus iar la încărcat avea cam 9%. De atunci l-am mai încărcat odată pe 30 ianuarie, iar acum sunt undeva la 64%. I-am dezactivat secundarul, pentru că să fiu sincer pot trăi și fără el, lucru care ajută la conservarea bateriei. Are un senzor care îți măsoară numărul de pași și o aplicație dedicată pe care o poți atașa unei feței de ceas care permite acest lucru. Nu știu cât de bun este acest senzor, dar indică ceva acolo care tinde să semene cu ceea ce îmi arată și telefonul. Aplicația care îmi place cel mai mult este de departe Find my phone. Pentru multe persoane „uituce”, cum sunt și eu tind să spun că aplicația aceasta este magică! Atunci când nu știi pe unde ai rătăcit telefonul, dacă ești conectat, apeși butonul din mijloc al ceasului și telefonul tău scoate un zgomot destul de strident, după care poți orienta ca să îl localizezi. Ce mi s-a părut interesant, dacă ești obișnuit să dormi cu ceasul la mână, este posibilitatea de a-ți monitoriza somnicul, să vezi dacă este unul pufos sau nu. Pe aplicația de telefon, vei vedea câte ore ai reușit să dormi și cum a fost somnul tău monitorizat pe ore!

Ca și o concluzie ceea ce m-a frapat pe mine sincer, este faptul că este făcut de români, care fără falsă modestie chiar au făcut o treabă super bună. Nu mă așteptam! Nu sunt împotriva produselor românești, chiar îmi doresc să ajut economia cumpărând produse românești, dar de foarte multe ori, știți foarte bine la fel ca mine că românul tinde să aleagă mereu calea cea mai ușoară și să meargă după ideea preconcepută „lasă bă că merge și așa!” și datorită acestui concept produsele românești tind să sufere și să piardă credibilitate. Acum dacă vrei să îți achiziționezi un ceas care să aibă și capabilități smart… depinde doar de tine dacă vei achiziționa Vectorul sau nu! Dacă îți place conceptul de ceas care să aibă funcționalități smart… Vector este pentru tine, dacă vrei un ceas inteligent în adevăratul sens al cuvântului, pe care să îl butonezi asemeni unui minitelefon, măcar de dorul lelii ar trebui totuși să îl încerci la un prieten și să vezi dacă îți place… și dacă nu, părerea mea este că ai nevoie de o altă marcă mai inteligentă decât Vectorul.

Eu unul îl recomand cu cea mai mare căldură!

Toate cele bune și dacă aveți vreo întrebare nu ezitați să lăsați un comentariu!

Lasă un răspuns

Categorii

