Publicat de: FlorinP. | Februarie 9, 2017

Președintele, facebook-ul și ateii!


Că tot este la modă acum bătălia dintre bine și rău, dintre dreapta și stânga și între generații, m-am gândit să public un articol pe care l-am scris la vremea respectivă dar nu prea am găsit momentul să îl public. #coruptiaucide #penaliilapuscarie

Rămân câteodată stupefiat atunci când aud lumea că președintele – oricare ar fi el – în speța de față Klaus Johannis, nu a făcut ceea ce a promis, sau a iertat Germania de datoria externă, sau cine știe ce alte bazaconii pe care le-au auzit pe Facebook, catalogat ce este drept ca o sursă de informare. Citeam undeva, sau ascultam la o emisiune televizată, faptul că Facebook-ul în loc să ajute lumea, să ajungă la informație, mai degrabă o îndobitocește… Bine nu au folosit exact acest termen, dar asta au dorit să evidențieze. De ce afirmau asta? În primul rând omul nu mai stă să mai caute informațiile de care are nevoie, ci pur și simplu poate găsi informația de care are nevoie direct la botul calului doar pentru că se dă share pe Facebook. Bla bla bla bla… sărim peste polologhia nenecesară și ajung la un moment dat la concluzia că Facebook-ul practic nu te mai face să gândești. Nu îți pune la încercare rotițele, și nu te face să cauți tu informația respectivă, nu mai citești ca să găsești informație… și cel mai rău că unele informații le iei de bune!

Poate sunteți puțin contrariați… pentru că am început cu Johannis și am sărit la dobitociile de pe Facebook. Ce naiba ce legătură are una cu alta? Păi are … și veți afla în rândurile următoare care este legătura dintre cele două. Îmi cer scuze, în ignoranța mea în prealabil, că nu dețin sau nu sunt la curent cu toate informațiile, dar anul trecut prin vară am aflat de la diverse persoane că Johannis a făcut nu știu ce sau că nu a făcut nu știu ce, un lucru pe care îl putea face… și l-a promis în campanie… și cel mai important, că a iertat Germania de datoria publică pe care o are față de România de pe urma celui de-al doilea război mondial, mă cam apucă puțin nervii. De fiecare dată mi-am întrebat interlocutorii de unde au aflat aceste informații – unii de la cunoștințe, alții direct de pe Facebook, alții chiar de pe Antena 3. Cert este că o majoritate covârșitoare dintre interlocutori își aflau informațiile de pe Facebook. Acum majoritatea interlocutorilor mei aveau cât de cât școală și mă așteptam de la ei să și verifice credibilitatea informației respective, și nu doar să o asimileze ca fiind adevărată și gata la rândul lor să propovăduiască asemeni unor apostoli cuvântul către necunoscători.

Să o luăm cu începutul! Johannis a iertat Germania, de datorie… ce datorie măi nene că noi am luptat cu nemții în cel de-al II-lea război mondial timp de 4 ani… și când au venit rușii peste noi ca trestiile am întors armele împotriva lor. OK fie ca voi, Germania ne-a ocupat și ne-a forțat să luptăm pe toate fronturile lor… și da Germania are o datorie față de noi… și da Johannis chiar a fost cel care a pus semnătura pe contractul acela prin care noi iertam Germania de plata datoriei… de parcă noi suntem vreo mare putere și putem obliga Germania să ne plătească acea sumă avansată de X euro și da, mai mult ca sigur că vom vedea banii de la nemți cel puțin atunci când vom vedea și tezaurul de la ruși! Pentru cei care nu și-au dat seama până acum, președintele este doar o față frumoasă aruncată în față să semneze un contract pe care nu el îl redactează. Este una dintre atribuțiile lui! Fie că îi place fie că nu… omu trebuie să semneze. Deci datoria Germaniei nu fost iertată doar de către președinte ci de către puterea executivă adică de guvern cel care negociază contractele pe care președintele pune semnătura, presupunând că informația de mai sus ar fi adevărată. Repet! Una dintre atribuțiile președintelui este să semneze tratatele negociate între guverne. Atunci când un președinte al României vrea să facă ceva pentru țară, pentru oameni, el trebuie să aibă guvernul de partea sa și mai ales parlamentul. Dacă nu le are de partea sa … pa puiu și la revedere… președintele are mâinile legate. Să aruncăm cu noroi în președinte… că a semnat… dar nu credeți că ar trebui să aruncăm cu noroi și mai mult în cei care au negociat contractul semnat de președinte. Pentru cine nu știe la momentul respectiv domnul Ponta era în funcția de premier. În plus am căutat mai adânc și informația respectivă a apărut doar pe câteva site-uri arondate PSD-ului nicidecum pe site-uri dedicate de știri, deci sincer informația nu este credibilă cel puțin din punctul meu de vedere. Dar vorba aia ne bazăm că oamenii încă cred Romania este republică prezidențială și că președintele este cel care deține puterea absolută, ca pe vremea lui Ceaușescu cel care făcea, tăia și spânzura! Domnilor puterea este la Parlament adică România este o republică parlamentare, adică ei au furculița și cuțitul!

Aduceam aminte că unii dintre interlocutorii mei au școală. Încă am mai văzut destul de mulți oameni simpli de la țară care urmăreau aproape cu sufletul la gură tot ceea ce spuneau oamenii cu școală, de parcă erau vrăjiți. Și dacă mai ai și puțin talent oratoric… lumea și nu doar oamenii simpli vor spune: Da frate ăsta știe că nu degeaba a ajuns inginer / doctor / profesor sau chiar popă – meserii respectate pe vremea comunismului!

Deci dragi comentatori atunci când afirmați despre un președinte, indiferent de nume, că a făcut aia și nu a făcut cealaltă eu v-aș recomanda ca să citiți întâi care sunt atribuțiile președintelui și apoi să judecați dacă cel care postează pe Facebook are sau nu dreptate. Doar știind care sunt atribuțiile fiecăruia puteți spune cu adevărat da domne a făcut și a dres. Făcând asta veți gândi, vă veți face singuri o părere și mai mult ca sigur că nu veți duce mai departe prostiile pe care le debitează unul sau altul văzând că ceea ce postează nu este adevărat.

Ca o încheiere… voi face o referire la cei care spun despre ei că sunt atei. Mereu îi întreb pe cei care se consideră atei… dacă au citit „Bliblia”. Ce legătură are Biblia cu faptul că eu sunt ateu? mi se răspunde aproape de fiecare dată. Păi cam are… deoarece a fi ateu nu înseamnă că nu crezi în Dumnezeu… ci înseamnă a combate ceea ce alții afirmă cu desăvârșire. Și pentru a putea combate afirmațiile respective… trebuie să citești Biblia, care este cartea de căpătâi a creștinismului, ca șă știi ce vrei să combați. Dacă tu nu știi ceea ce combați… cu siguranță nu te poți considera ateu… Acum că poate este la modă să fii ateu… că așa sunt toți cei din grupul tau și dacă tu te dai ceva ce nu poți să fii… este alta mâncare în altă traistă!

Ne auzim la o postare viitoare și toate cele bune!

Lasă un răspuns

Categorii

