Postat de: FlorinP. | Noiembrie 27, 2016

Changes…


Ultimile săptămâni au adus schimbări destul de mari pe platformă dar și în viața mea profesională. Unele dintre ele au adus niște schimbări neașteptate… în echipa de pe acest proiect și altele mi-au adus bucurie pe plan profesional, deoarece am reușit să obțin ceva ce după părerea mea trebuia să obțin de aproape vreo 3 ani. Oricum este bine că s-a terminat cu bine așa că… să începem.

Pe 4 noiembrie am dat ultimul „offline” download înainte de primul gaz, atunci când am testat funcționalitatea butonului de Level 4 shutdown. Offline download înseamnă că modificările necesare pentru a intra în funcțiune necesită oprirea platformei. Poți să îl faci și controlat astfel să nu închizi decât anumite părți din proiect, dar dacă prinzi o ocazie cum a fost aceasta, nu ai cum să nu profiți și să nu faci acest lucru. Pe deoparte este foarte bine și pentru proiect pentru că începi cu un „proiect” fresh din punctul de vedere al download-urilor și poți implementa niște logică care pentru a intra în funcțiune.

Doar ca pentru acest test au vrut să mă păstreze și pe mine, și eu am acceptat cu toate că nu prea am înțeles de ce. Numai că păstrându-mă încă o săptămână mi s-au bulversat planurile absolut toate planurile pe care mi le făcusem pentru săptămâna ce avea să vină. Adică în săptămâna în care eram acasă, eram programat pentru training-ul de TUV FS Engineer, un training pe care îl urmăream de mult să îl fac. Așa s-a făcut, că în loc să ajung acasă și să plec la training în Olanda, am plecat direct de pe platformă în Olanda la acest training care ținea de marți până vineri, ceea ce a însemnat că am ajuns doar un weekend acasă. Și bineînțeles că luni am plecat din nou în tură nouă!

Și uite așa m-am trezit că voi sta plecat de pe 17 octombrie până pe 2 octombrie, doar cu un weekend acasă, exact ca în perioada în care eram plecat de acasă la biroul din Olanda, adică 4 săptămâni acolo și un weekend acasă.  Sunt puțin cam obosit, dar nu aveam ce să fac, era singura mea șansă să obțin acest training mai devreme decât mai târziu. Mai este puțin și ajung acasă… unde sper să am destul timp să mă odihnesc!

Legat de acest training, pot spune că eu eram singurul din echipă care nu îl aveam, dintre cei patru ingineri de safety care lucrăm pe acest proiect. Știu că era o recomandare de la biroul nostru de safety prin care era specificat că pentru lucrul desfășurat pe platformă persoana în cauză trebuie să aibă acest training. A fost unul dintre training-urile cele mai bune la care am participat. Asta și datorită trainerului, Jeff Beijk, care a explicat super bine, dar și a faptului că participând la acest training unele întrebări pe care le aveam și-au găsit în sfârșit răspunsul.

Legat de schimbările de pe platformă, Graham Sonley, unul dintre Lead Instrument Constrol and Safety System (ICSS) a văzut că sunt prea mulți ingineri Yokogawa pe platforma, asta după ce în urma testului de Level 4 Shutdown, a reținut toată echipa Yokogawa prezentă atunci (eu, Martin Hopwood, Tom Alexander, Ryan Casimiro și Adrian Cîrstea) și ne-a spus că proiectul se apropie de sfârșit și că din păcate se va renunța la unii din noi. A mai spus că Yokogawa are o altă părere față de cei de la ENGIE despre cine ar trebui să rămână, și dacă ar fi după el ar fi păstrați oamenii care au fost pe proiect și care cunosc deja proiectul. Asta m-a făcut să cred că în echipă aveau să intervină unele schimbări.

Și s-au făcut: Martin Hopwood urma să plece pe platforma vecină BRAVO, urmând să fie back-to-back-ul lui Tom Alexander, eu și cu Adrian Cîrstea am fost reținuți pentru platforma ALPHA urmând să fim b2b pentru partea de safety, iar Ryan Casimiro și Puya Afshar pentru partea de DCS, urmând ca finul meu Daniel Banu și Ciprian Andrei (unul dintre românii care lucrează la biroul din UK) să plece din proiect. Să fiu sincer eu credeam că Adrian Cîrstea și cu mine împreună cu finul meu vom părăsi proiectul, din ce înțelesesem de la Graham Sonley, pentru că de obicei într-un proiect în care lucrează români și localnici, românii sunt de obicei primii care părăsesc proiectul. Mare mi-a fost mirarea să aflu că noi am fost păstrați în dauna lui Ciprian, mai ales după ce în Olanda pe durata training-ului am vorbit și cu Bert van der Plas, cel care a fost site supervizorul pentru acest proiect, care mi-a spus că se lucrează la transferarea proiectului catre biroul din UK și că proiectul se apropie de sfârșit și că a colaborat super bine cu mine… bla bla bla vrajeli de manager la terminarea unui proiect (n.r. asta nu înseamna că nu a colaborat bine cu mine :D).

O altă schimbare care am aflat că s-a făcut în această tură a fost cea a lui Puya cu Andrian Cojocaru, Românu așa cum îl cunoașteți cei care mi-ați citit articolele despre Rusia.Totuși Puya ar mai veni o rotație, adică cea care urmează în timpul  în momentul în care vom avea primul „gas”. Acum să vedem dacă avem 1’st Gas sau doar un fart!

Adevărul că nu mă deranja să plec din proiect și mă obișnuisem cu ideea că la un moment dat trebuie să plec din acest proiect, deja a durat mult mai mult decât mă așteptam. Totuși cred că nu îmi plăcea să plec înainte să avem acest prim gaz. Adică înainte să se pună jucăria în funcțiune. Și după cum se aude… dacă totul merge bine primul fart îl vom avea pe 17 decembrie… adică exact în timpul turei mele viitoare!

PS: Am obținut  certificarea în urma training-ului și acum pot folosi la semnătură următoarele:

Florin Paltanea
SIS System Engineer

FS Eng (TÜV Rheinland, #13374/ 16, SIS)

 

 


Lasă un răspuns

Categorii

