Postat de: FlorinP. | Octombrie 31, 2016

Cygnus Platform


Am aproape 1 an jumate de când sunt în proiectul acesta. WOW… la început nu credeam că o să mai fac mai mult de 2 ture și nu îmi imaginam niciodată că voi fi atât de mult într-un proiect (18 luni). Am făcut 1 an și două luni de când sunt pe mare pe acest proiect, iar la începutul proiectului eu nu eram propus pentru a fi pe mare. Din punct de vedere tehnic nici nu aveam ce să caut pe mare, pentru că nu aveam certificarea TUV, dar totuși sunt aici. Astăzi am împlinit 1 an de zile de când sunt lead safety engineer pe acest proiect, trecând prin toate etapele prin care puteam trece, resursă adițională, inginer, safety lead engineer, lead engineer.

Au fost două săptămâni cu două săptămâni în care cu bune cu rele am reușit să ne achităm cât mai bine de treburile care ne-au fost atribuite și cred că pot afirma că în acest proiect m-am maturizat ca inginer. Dacă până acum în celelalte de proiecte în care mi-am dezvoltat activitatea, mi-am câștigat încrederea în mine, pe proiectul acesta am reușit să îmi demonstrez că pot, m-am dezvoltat din punct de vedere ingineresc dar și ca persoană, adică atât personal cât și profesional.

Inițial când am acceptat provocarea de lead safety engineer, credeam că o sa fie ceva ușor. Mai fusesem lead engineer pe alte proiecte, dar aproape întotdeauna corespondența se purta prin mail. Aici era ceva nou. Trebuia să port discuția cu clientul face-to-face. Atunci când faci asta… trebuie să fii foarte atent la ceea ce spui, pentru că se poate subînțelege altceva și la început mi s-a întâmplat asta de câteva ori și asta nu datorită barierei lingvistice, care oricât de bine am ști engleză, trebuie să recunoaștem că există. Nu ai timp de gândire să îți alegi cuvintele și trebuie să dai un răspuns cât mai scurt și cât mai la obiect. Cei din fața ta fiind manageri, nu vor să știe din punct de vedere ingineresc cum se face, ci vor să știe cine face și cât durează. Nefiind implicat direct în treaba asta uneori a trebuit să învăț din mers. Am avut șansa să văd la lucru și alte persoane și asta m-a ajutat foarte mult.

Pe plan personal nu am făcut foarte multe. Timpul limitat, 12 zile acasă, nu pot să spun că mi-au permis să fac foarte multe. Deși se spune că ai tură de 14 cu 14, de fapt sunt 16 cu 12, adică 16 on și 12 off, datorită travelului care se pune tot în partea ta. Nu vreau să mă plâng, nu asta îmi este scopul pentru care scriu aceste cuvinte, dar uneori parcă aș vrea … mai mult! Ideea este că în viață nu prea le poți avea, și nu de puține ori mi-am supărat anumiți amici și prieteni care așteptau să le dau de veste când sunt acasă pentru a ieși și a mai depăna amintiri, și a ne vedea.

Totuși aș putea spune că deși sunt 12 zile sunt ture când sunt acasă și nu pot să îmi fac treburile pe care le am planificate pentru mine. Încerc să aduc cât mai mult echilibru și să îmbin cariera pe care am început-o acum aproape 10 ani și viața de familie. Atunci când mai ai și un copil este și mult mai greu să faci asta, și în majoritatea timpului petrecut acasă încerc să îl petrec cu el. Mă pun la mintea lui și facem tot ceea ce poftește, astfel încât să recuperez timpul pierdut.

Kinder-ul a crescut acum, are trei anișori, dar aruncă niște fraze la care rămân uimit și care îmi rup câteodată inima în două. Acum vreo câteva ture când m-a văzut că eram îmbrăcat pentru plecare, m-a întrebat unde plec, iar eu i-am răspuns că plec la muncă în Anglia. A început să se agite și să caute hainele, și să meargă ca titirezul dintr-o parte în alta, iar eu l-am întrebat de ce. Cu o seninătate mi-a răspuns că vine și el cu mine la muncă. Am plecat pitindu-mă de el! Mă durea sufletul, dar nu aveam ce face, trebuia să plec. După puțin timp a început să mă caute și văzând că nu mai sunt… „A plecat mamaie, nu-i așa?”😦. Până în acel moment mă simțeam în stare să stau a la long aici. Acum vreau doar să se termine proiectul și să plec acasă, unde sper să stau cel putin o perioadă de vreo 6 luni pe un proiect, fără plecări, doar birou în România. Sper să pot reuși asta!

Va urma


Lasă un răspuns

Categorii

