Postat de: FlorinP. | Aprilie 27, 2016

Anul II de facultate


Primul an de facultate a trecut foarte ușor pentru mine. Am avut și câteva restanțe dar am reușit să le iau la timp pentru a termina anul cu bine și mai ales cu bursă. Dap cu bursă! Au fost primii bani pe care i-am câștigat de pe urma faptului că mi-am dat silința într-o școală și într-adevăr au fost niște bani meritați și foarte bine cheltuiți. Profesorul Boacă a fost profesorul meu preferat din primul an de facultate. Deși era unul dintre cei mai buni profesori cu care am lucrat, și probabil avea foarte mulți bani, era un profesor foarte modest care venea îmbrăcat la cursuri cu același costum prăfuit de cretă. Mai târziu am văzut că a renunțat la acel costum în favorea unuia mai noi și mai modern. La cel de-al doilea examen pe care l-am susținut la Algebră, pe semestrul II al anului I, profesorul a reușit să pice de pe scaun, un picior al scaunului s-a deteriorat și tipul se aduna de pe jos. Vă dați seama ce hărmălaie generală era în amfiteatrul de curs care era cel mai mare din toată facultatea. Proful se ridică, se scutură de praf pe mâneci, și spune o chestie super inteligentă: „Acum pot să spun și eu că am picat la examenul de Algebră!”. Musca nu se mai auzea în ditamai amfiteatrul. În viața mea nu am mai auzit o replică atât de inteligentă, cu care să se scoată și să inducă frică în inimile noastre în același timp.

Vacanța a trecut destul de repede și deja așteptările de la mine erau mari. Viața mea s-a împărțit în acel an între facultate, arbitraj și distracții și cu toate astea am avut timp și de învățat. Ridicasem ștacheta sus și menirea mea la momentul respectiv era să o țin sus. Partea frumoasă a fost că în anul respectiv am reușit să o țin sus și anul l-am terminat încă odată cu bursă.

Am dat în cel de-al doilea an de profesori precum Miky Albulescu, Cristian Patrascioiu, profesorul Dinu, Mihaela Oprea (daca nu mă înșeală memoria), din nou profesorul Georgescu, profesorul Manea care la ora 8 dimineata reușea să fie trotil (n.r. beat) și nu în ultimul rând de vestitul Cristian Bucur cu ale lui Dispozitive și Circuite Electrice, pe scurt DCE, și dacă stau să mă gândesc bine doar de aceștia îmi amintesc. Dintre aceștia mi-a rămas în cap că Miky Albulescu, om de afaceri prosfer, era tot timpul la telefon în timpul cursului, Dinu a fost singurul profesor care ne-a dat examen cu toate cursurile pe masa, domnisoara Mihaela Oprea un profesor extraordinar, dar care m-a dat afară de la un curs deoarece făceam prea multă panarama, profesorul Georgescu, Dumnezeu să-l ierte, un profesor cu ștate vechi în învățământ, foarte bun pe materia pe care o preda, d-l Pătrăscioiu despre care voi vorbi în postul următor la fel cum am făcut-o în acest post despre profesorul Boacă și bineînțeles profesorul Cristian Bucur.

Materia de DCE pentru mine la momentul respectiv nu avea absolut nici o noimă. Bistabili, tranzistori… eram în plop și plopul în aer. Frațioare citeam cursurile respective, când mă pregăteam de examen, și mă uitam la ele ca la felul 14, ideea era că dacă nu promovam examenele astea… nema BURSA, iar dolarii din ochii mei dispăreau. Cu toate că nu era mare, cu bursa, cu ceea ce scoteam din arbitraj, adunând cu banii proveniți din pensia de urmaș precum și combinațiile pe care le făceam, scoteam o suma aproximativ echivalentă cu un salariu pe care îl puteam lua dacă mă angajam la vremea respectivă. Deci vă dați seama că bursa îmi asigura o parte importantă din venitul pe care îl aveam în aceea perioada.

Toți amicii mei care au dat de Bucur au zis că doar câțiva vor promova din prima examenul de DCE, și au cam avut dreptate. Chiar dacă copiai, chiar dacă învățai, cum a fost cazul meu, chiar dacă chiar știai tot exista o șansă destul de mare ca să pici la examenul de DCE. Cine a făcut această materie cu acest profesor știe ceea ce spun. Era singurul profesor care fuma la curs, și nu avea nici o treabă. La un moment dat plictisit fiind, întreabă cine știe ce înseamnă „Halor’de” (n.r. posibil si Haoar’de). Un amic de-al meu Gabonne (n.r. Brăilă Gabriel) răspunde, iar proful îi spune… ok Vino Aici (n.r. traducerea cuvântului spus de profesor) și șterge tabla!

La examen… bineînțeles am învățat ca papagalul… și bineînțeles că am luat nota 5 sau 6 și asta din prima. Numai că zice cuvântul magic îți mai pun o întrebare… Nu am știut să răspund, îmi mai pune încă una… pauză. Se uită la mine… și zice „bă tu ai copiat și eu nu te-am văzut?”… am negat, oricum nu copiasem. Îmi pune o întrebare… din lucrare… bang răspund imediat, încă una la fel… Se uită iar la mine și zice… „Îmi pare rău dar nu pot să îți dau examenul, ai învățat ca papagalul și nu ai înțeles nimic, e ca și cum ai fi copiat. Îmi pare rău dar nu am cum să îți dau examenul”. Eram stupefiat… frate se duce dreaq bursa mea. La care spune totuși „stai liniștit că mi-a plăcut de tine, data viitoare sigur iei!”. M-am dus și a II-a și a III-a oară în timpul semestrului II și mereu îmi spunea că îi place de mine și mă trimitea acasă. Abia a IV-a oară am luat primul examen după ce mi-a spus că s-a săturat de mine nu înainte de a-mi spune, mai exact de a îmi reaminti că luasem examenul de prima oară din prima și doar faptul că i-a plăcut de mine l-a făcut să mă pice. WTF

La cel de-al doilea examen, prima oară mi-a spus… „știi care este rezultatul, nu?”. Da vă place de mine și trebuie să mai vin odată! Ce-a de-a doua oară mi-a spus că nu are de gând să mai mă chinuie și spre surprinderea mea mi-a dat și o notă mare, ținând cont că nota lui de trecere era maxim 6. Trebuia să îi demonstrezi că știi mai multe chestii pentru o notă mai mare de nota 6. Am luat examenele și uite așa am luat și bursa mult visată.

Urmează anul III de facultate!

Toate cele bune!

PS: Salut pe această cale pe toți colegii mei de la Automatică și Calculatoare, promoția 2002-2007, UPG Ploiești, care din greșeală, sau din nimereală sau sunt pur și simpli urmăritori nimeresc pe zonă și se recunosc în acest post!

Din aceeași serie puteți citi și Episodul I.


Lasă un răspuns

Categorii

