Postat de: FlorinP. | Aprilie 21, 2016

Anul I de facultate


Îmi aduc și acum aminte de primea mea intrare ca student în facultate. Am avut modulul de seminar la materia numită Analiză Matematică cu profesorul Stoican, iar prima persoană pe care am cunoscut-o din grupă a fost Răzvan Olaru care s-a așezat lângă mine. A urmat o fereastră, și în acest timp Mona (n.r. Ramona Stan) o fată care stătea în cămin ne-a invitat pe câțiva la ea în cameră. I-am cunoscut pe lângă Mona, pe Ovidiu Stoica, Andrei Vrânceanu, Cristian Telegeanu, Pirvu Ionuț și pe fetele Irina Ambrono, Mihai Raluca și Denisa Vlad. Ulterior m-am împrietenit și cu Zgardan Mihai, cu Mihaela Stoica și cu Dănuț Racoviță cu care m-am împrietenit cel mai bine dintre toți cei enumerați mai sus.

Timpul trecea, și practic ne dădeam seama cât de mult am putut să ne legăm unii de alții și să ne unim, chiar dacă ne cunoșteam doar de câteva săptămâni. Întâlnirile de după facultate le aveam acum ori la mine acasă, ori la Dănuț unde ne întâlneam ca să ne uităm la filme pe calculator. Și am ținut-o pe libertate timp de 3 luni în care am văzut mai multe filme decât văzusem până atunci, până când a venit sesiunea. WOW… 3 luni de cursuri după care urma o sesiune. Examene la Paraschiv, Hotinceanu, , Algebră, Electrotehnică si Analiză. Astea sunt cele mai importante și sunt singurele de care îmi amintesc. Cibernetica îmi aduc aminte că am fost printre cei 7 care au promovat examenul. Fizica singurul examen în care m-am închinat și am luat la ofertă două la preț de unul. Algebră un examen în care profesorul Boacă și-a dat seama că eu sunt un lup galben😀. Electrotehnica la care toți copiam, dar domnul Profesor Georgescu zicea despre noi ca am fi cea mai bună grupa pe care o are în acest an, și analiza lui Stoican – profesorul care afirma despre noi că suntem căzuți în cap și că ar trebui să spunem acasă că am picat examenul.

Aminteam de domnul Boacă ca și-a dat seama că eu sunt un lup galben. Aveam un modul de algebră curs de la ora 5 la 7. De obicei nu prea mă prindea ora aceasta la facultate, dar deoarece îmi plăcea de acest profesor asistam la toate cursurile lui. Într-una din seri, înainte să vină profesorul, am desenat un lup pe tablă, în genul celui de pe sigla companiei Petrom, care spunea ca într-o bandă desenată „M-am plictisit… puteți să ne dați drumul acasă!”.  Se apucă omul de șters tabla și cand ajunge la desenul meu… se oprește puțin… și spune… „Și eu m-am plictisit!”. După jumatate de ora de predat… ne-a dat drumul acasă. La unul din modulele de seminar mă scoate la tablă… și eu am ieșit având fularul echipei Petrolul Ploiești la gât. După ce am ajuns la tablă… scoate o remarcă super inteligentă dar în același timp având și un aer arogant, cu toate că nu era: „Domnul Paltanea este un lup galben”. Vă dați seama că toți au izbugnit în râs amintindu-și de cursul târziu în care proful ne dăduse drumul mai devreme.

O altă istorioară cu acest profesor s-a întâmplat la un modul de seminar. Scoate pe cineva la tablă și omul nu era cine știe ce bun la algebră… de parcă era vreunul. Și întreabă… „De ce nu învățați voi… că algebra asta este așa de simplă, sincer nu reușesc să înțeleg”… la care eu mă trezesc vorbind… „Păi domn profesor când dumneavoastră ne predați la curs cu 1..n cu infinit-uri si chestii de genul care se aplică în general și nu ne arătați mai degrabă ceva specific din care să înțelegem si noi”. Următorul curs după asta a ținut un curs numai cu rezolvări de exerciții explicate în care să ne facă să pricepem. Vreau să vă spun că eu cred că toți prezenți la curs au înțeles cum se rezolvă și cred că și acum după aproape 15 ani cred că știu să rezolv acel tip de exerciții. Apoi la fiecare curs ne arăta și un model practic după curs. Apoi toți se întrebau de ce face Boacă așa… că Algebra începe să aibă un sens și pentru ei.

Examenul la analiză matematică a fost și mai și. Mă duc la examen… foarte încrezător la ora 7.30 deși la orar era la ora așezat la ora 8. Eram așezat lângă Dănuț și între noi erau 3 bănci libere. Proful era cam miștocar de fel și tot îi tachinau pe cei care au apărut mai repede de 7.30. „Pe voi unde să vă mai pun… că nu mai este loc … ca ai spus acasă că ai picat examenul… că eram bătuți în cap”. Bineînțeles mai tupeist fiind m-am băgat în seamă… „Da tu mă crezi prost, crezi că eu nu văd că este loc între tine și colegul tău din dreapta (n.r. Dănuț)… bla bla bla”. M-a întrebat cum mă numesc ca să mi se poată adresa… și bineînțeles că m-a luat la ochi! Prima greșeală! Dănuț se tot foia încerca să copieze… mai mă striga și proful era cu ochii pe mine, nu puteam mișca un deget să îl ajut și pe el cumva. La un moment dat Dănuț zice… frate eu plec că și așa nu pot să mișc stau aici degeaba. Vă aștept afară! Când vede proful că Dănuț iese… zice „vino să îți corectez lucrarea!”… BANG 1.25 și 1 era din oficiu! Și continuă… sigur ai copiat după colegul tău… abia aștept să îi corectez și lui lucrarea… pentru că v-am văzut că sunteți mână în mână! Mai mult ca sigur că și el va avea soarta ta!”. A doua greșeală, doar că acum era din partea lui. După ce terminăm și predăm lucrările proful ne spune că ne așteaptă pe la ora 14.00 ca să susținem și examenul oral, bineînțeles cei care am trecut scrisul, făcând remarca mai ales la adresa mea. La ora 14.00 ne prezentăm la biroul dânsului și ni se spune notele… eu fiind păstrat cu meticulozitate ultimul și nu se putea fără o remarcă tăiasp la adresa mea: „Și domnul Paltanea spre uimirea mea și a tuturor celor prezenți la examen a reușit să promoveze, chiar a luat nota 5!”. Deci urma tortura la care aveam să fiu supus în examenul oral.


Pe la ora 15.00 am intrat în examen. Am tras un subiect care conținea 3 probleme, iar doua dintre ele stiam să le rezolv. M-am pus pe treabă, iar proful tot roia în jurul meu și făcea remarci care dintre care mai răutăcioase la adresa mea, bine acum le făcea cu toată lumea, dar cu mine era cel mai rău. Eu zâmbeam și păream că nu mă interesează. Deja știam că examenul l-am luat. Nu mai avea ce să îmi facă. Când pe la ora 17.30 mă duc la corectat… se uită la mine… și spune ceva de genul: „Se pare că ai scăpat de mine examenul acesta!. Nu mai tragi un subiect ca să îți mărești nota?”. Eru făcusem ochii ca la melci și îi spun că nu mai doresc! El, nici vorbă nu vroia să audă, vroia să îmi mărească nota cu orice preț, chiar m-a amenințat că mă pică dacă nu mai trag încă un subiect ca să îmi măresc nota! Mă trimite afară să îmi pun ordine în gânduri, să beau o cafea și fumez o țigare, să mănânc ceva în cazul în care îmi este foame și pe urmă să mă întorc.

Am ieșit că nu prea mai aveam ce să fac. Am stat vreo 20 de minute pe afară și apoi m-am întors. În sală se aflau frații bombă ai grupei noastre Tele (umblau mereu împreună) și încă doi colegi. Trag eu un subiect mă uit la el ca curca în crăci și încerc să scap cu nota 6 pe care o aveam înainte de a ieși. Îmi zice ceva de genul că nici unul dintre cei aflați în sală nu au habar și că să mă duc în bancă să rezolv. Un subiect îl știam așa că m-am dus. Am rezolvat acolo și la 7 și un sfert mă duc la el. Am ieșit cu nota 7 și cu Tele și cu Pârvu care au luat examenul că a vrut proful, toți trei ieșind foarte fericiți! Chiar dacă era puțin cam dificil, stilul lui de a preda era unic. Înțelegeai aproape tot de la curs dacă erai puțin atent.

În speranța că nu v-am plictisit prea mult va urma episodul II


Lasă un răspuns

Categorii

