Postat de: FlorinP. | Aprilie 7, 2016

O faptă bună!


Se spune că este foarte ușor să faci fapte rele, dar atunci când ai ocazia să faci o faptă bună fă-o. Într-adevăr este foarte greu să faci o faptă bună și este posibil ca în schimbul acelei fapte bune pe care o faci să nu primești nici măcar un mulțumesc. De cele mai multe ori când am avut ocazia să ajut pe cineva, și bineînțeles dacă am putut, am încercat să ajut. Nu mi-a plăcut niciodată să scot ochii, deși o singură dată am făcut-o cu o persoană pe care la momentul respectiv o credeam cel mai bun prieten al meu, și după aceea mi-a părut rău, foarte rău. Mi-a părut rău în secunda doi, dar nu mai aveam ce să fac… cuvintele erau deja aruncate. Așa că de atunci, în momentul în care am ajutat pe cineva sub diverse forme niciodată nu am cerut nimic în schimb, nici măcar recunoștință și am făcut-o într-un mod neinteresat. A fost alegerea mea și oamenii în viață fac alegeri și pe urmă trăiesc cu consecințele. Indiferent că vor lua alegerea cea bună sau nu, timpul nu îl mai pot da înapoi și regretele vor apărea în urma acțiunilor tale… asta dacă le vor avea, chiar nu își mai au rostul. Life goes on!

Un amic al meu spunea în trecut că „prieteniile” din ziua de azi se bazează, mai mult pe ceea ce poate face persoana respectivă pentru tine, indiferent sau nu dacă tu la rândul tău poți face ceva pentru ea. Nu mi-am pus niciodată problema așa și sincer nici acum nu gândesc așa 100%. Și dacă la momentul respectiv m-am contrazis cu el, timpul m-a făcut să înțeleg că ceea ce spunea el era aproape adevărat. Am refuzat să cred asta mult timp, până la un moment dat când unul dintre prietenii mei pe care l-am ajutat a început să mă vorbească pe la spate, după un incident minor petrecut între noi. Și acum acea persoană, are o datorie mai mult simbolică la mine și când mă refer la datorie nu mă refer la bani, gustul amar pe care l-am simțit atunci, la auzul acelor vorbe, încă și acum își face prezența doar când mă gândesc la acel moment. Incerci să fii intr-un anume fel și ai pretenția ca și ceilalți care sunt în jurul tău să fie la fel… dar din păcate nu se întâmplă acest lucru și este normal, cum nu seamănă fir de praf cu altul ce pretenție să ai la o persoană umană. Trece totuși puțin timp până când îți vei da seama că nu trebuie să ai așteptări, pentru că odată cu ele vin și dezamăgirile.

Eu sunt de modă veche și sincer gândeam și gândesc că dacă cineva ar avea nevoie de ceva la ora două noaptea cred că m-aș ridica din pat și m-aș duce după el. Acum după ce m-am ars de foarte multe ori am decis că este timpul să pun un mare STOP. Îmi selectez alegerile, dar față de cei pentru care am o anumită afinitate, aș face un astfel de lucru. Persoanele pentru care aș face acest lucru sunt foarte puține și aici exclud total familia. Nu o să stau să enumer acum aici nume de persoane pentru că aș fi puțin ipocrit și viața m-a învățat să nu spun niciodată… niciodată.

Am fost la rândul meu ajutat de alții și cred că dacă pot să ajut și eu la rândul meu nu văd de ce nu aș întoarce favorul. Nu mi-a fost dat până acum să ajut acea persoană, deoarece nu a avut nevoie de ajutor, dar la rândul meu am încercat să ajut cum am putut fiecare persoană care mi-a cerut ajutorul. Atunci când poți întinde mâna unui om să se ridice nu văd de ce nu ai face-o, și dacă o faci fă-o cu toată inima. Nu o face cu părere de rău pentru că te vei măcina. Majoritatea celor care au nevoie de ajutor, cred că ajutorul constă în bani. Dacă ajuți pe cineva aflat la ananghie cu bani consideră acei bani pierduți, bani pe care nu contezi, bani pe care nu îi ai, bani pe care este posibil să nu îi mai vezi niciodată. Depinde doar de tine și de calculele pe care ți le faci în momentul respectiv.

Recunosc, cunosc și persoane pe care le-am ajutat de fiecare dată când am putut, dar din momentul în care din anumite motive obiective din punctul meu de vedere nu am reușit să fiu acolo pentru ei… nu au mai apelat la mine, iar din acel moment au început să se poarte cu mine ca și cu o persoană pe care nu o cunosc, sau pe care abia au cunoscut-o. Da știu, lucrul acesta doare la început… dar pe măsură ce timpul trece începe să îți fie indiferent și chiar nu mai dai nici o importanță. Nu merită deranjul să gândești la rândul tău rău despre el doar că el o face.

Dacă în momentul în care ajuți pe cineva pleci cu premisa că acel cineva la rândul lui îți este dator vei face o mare greșeală. Dacă ești în măsură să faci o faptă bună, repet o poți face cu toată inima. Dacă te vei gândi că mai bine nu o făceai… păi mai bine nu o făceai, sau nu o faci. Îți poți lua puțin timp înainte de a da un răspuns pentru a cântări dacă merită sau nu, dacă te simți bine după sau nu, ce consecințe vor avea acțiunile tale și abia apoi ia o decizie. Trebuie să pui în balanță absolut tot. Depinde doar de tine!

Toate cele bune!


Lasă un răspuns

Categorii

