Postat de: FlorinP. | Septembrie 29, 2015

BOSIET – prima treaptă spre OffShore


BOSIET este primul training pe care trebuie să îl faci pentru a putea să lucrezi pe o platformă offshore sau pe o navă ce pleacă în larg din ceea ce am înțeles eu. BOSIET vine de la Basic Offshore Safety Induction and Emergency Training, adică mai pe scurt ce trebuie să faci dacă ai vreo problemă cu platforma (incendii / evacuare / evacuare din elicopter / tehnici de supraviețuire în apă etc.). Am fost programat la BOSIET între 20 – 22 iulie 2015 la Constanța la baza CERONAV (de lângă universitatea Ovidiu) și alături de Daniel Banu aveam să ne bucurăm de soare și de bălăceală, pe lângă acest training.

Pe data de 19 iulie 2015 la ora 10 am pornit către mare având cazare la hotelul Oxford din Mamaia. Baza CERONAV la care trebuia să facem training-ul era la 10 min de mers pe jos de la hotel, aproape cam aceeași distanță față de plajă. Să fiu sincer am amânat acest training, deoarece puteam să îl facem și mai devreme, cu gândul ca alături de Valy să îmi fac un mini-concediu la mare. Blondu o lua pe Mary, eu pe Valy și cât timp ne făceam noi de cap la cursul de Bosiet, ele se puteau duce pe plajă, urmând ca după ce terminam programul să mergem și noi la plajă. Numai că socoteala de acasă, pentru mine cel puțin, nu s-a potrivit cu cea din târg, deoarece Valy nu a putut să își ia concediu ca să vină cu mine și așa am plecat singur, singurel la mare, împreună cu viitoarea familie Banu.

Prima zi a fost mai multă teorie și am avut doi instructori Sorin Micloși și Filimon Dragos, primul ținând modulul de safety induction, iar cel de-al doilea modul de PSI (n.r. ceva cu incendii). După modulul de PSI am trecut în poligon unde am învățat să stingem tot felul de incedii, utilizând vreo 3 tipuri de extintoare, iar apoi a trebuit să trecem prin niște containere pline cu fum, din acela de discotecă, de 3 ori, de două ori singuri și odată în tandem de câte 4. În aceste containere se simula incendiu, respectiv fumul de la incendiu, iar noi trebuia să executăm toate miscările învățate pentru a putea supravietui. Prima oară aveam lumină, a doua oară nu aveam lumină, iar a treia oară eu am fost ultimul doar mă ghidam după cei din fața mea.


Cea de-a doua zi a fost interesantă deoarece am făcut partea de primul ajutor și de evacuare cu barca și apoi câteva scufundări în bazin, plus urcarea în pluta acoperită. Conducătorii acestor module au fost un doctor precum si Luca Emil si Luca Catalin, tata si fiu, care ne-au ajutat precum și scafandrul Iancu Cristian. Credeam ca o sa fie super greu de urcat în aceea pluta, dar nu a fost cine stie ce. Cel mai naspa a fost cand a trebuit sa facem tehnicile de supravietuire în tandem. Am nimerit un mosulica care cand punea mana pe mine, mă manevra de parcă îl manevrez eu pe ala micu al meu.  Cand am incercat sa il salvez (la proba cand facea pe accidentatul) mă ținea așa de strans astfel încât nu îl puteam prinde cum cerea exercițiul. NENE vreau să te salvez…🙂 ești rănit nu opune rezistența.😛

Cea de-a treia zi a fost cea mai misto. Conducatorul acestui modul a fost Aleus Petrache si Filimon Dragos precum si scafandrul Iancu Cristian. Dupa partea teoretica si masa am inceput partea practica: simulatoarele de elicopter – pamant si apa precum si partea cea mai grea urcarea in pluta neacoperita. Am fost invatati cum sa reactionam in cazul unei aterizari de urgenta, pe pământ, pe apă, pe apă când se scufundă, pe apă când se scufundă și se răstoarnă. Cu simulatorul de elicopter în apă s-au executat câte 3 exerciții pentru fiecare simulare. În apnee (n.r. fără nici un aparat aditional de respirat cu comenzi, cu plamanul artificial cu comenzi, cu plamanul artificial fără comenzi). De nici unul nu mi-a fost teamă înainte de executia exercitiului, cu exceptia celui în care te rastorni. Trebuie sa recunosc ca inima a început să mi-o ia la trap în momentul în care am intrat în piscina pentru executarea acestui exercitiu, mai ales că eu făceam parte din prima grupă din patru, adică nu vedeam pe nimeni executând exercițiul ci alții mă vedeau pe mine. In momentul în care am facut acest exercitiu, a fost, să spunem, foarte ușor. L-as mai fi făcut odată. Prima parte a fost puțin cam nașpa, scufundarea și evacuarea în apnee, deoarece am luat niște apa pe nas, dar atunci când am iesit cu plămânul artificial a fost super misto, oricum țin să menționez că am ieșit imediat fără să fac nici un efort la toate cele 9 exerciții, deoarece costumul îți asigură flotabilitatea fără ca tu să faci absolut nimic.

După ce am terminat partea cu elicopterul am fost direcționați către pluta neacoperită. Mă nene, eu am fost primul… ca de obicei. M-am opintit în pluta aia și jur că mai aveam 1% până să ajung în plută când „puntea” aia gonflabilă care chipurile te ajută… mi s-a dus sub plută. M-au văzut instructorii și unul dintre ei a venit la noi și ne-au pus să mai scoatem aer din vestele gonflabile. EEE… altă viață m-am urcat imediat, vesta nu mai opunea rezistență… Și uite așa am absolvit cursul de BOSIET – primul curs pe care trebuie să îl faci pentru a obține ”viza” de offshore.

IMG_20150722_144150
IMG_20150722_144250
IMG_20150722_144252
IMG_20150722_144320


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Categorii

%d blogeri au apreciat asta: