Postat de: FlorinP. | August 2, 2015

Jurnal de platforma onshore – Episodul II


Acest articol este continuarea primului Jurnal de santier onshore pe care il puteti gasi aici.

După ce am trecut de safety induction a II-a zi am mers pe platformă unde mi s-a prezentat LER (n.r. cred ca vine de la Local Engineering Room unde erau cabinetele și calculatoarele) și timp de vreo 2 săptămâni cred ca am reușit să muncesc timp de vreo 3 zile. În rest am citit specificațiile proiectului deoarece chiar nu aveam mai nimic de făcut, sau dacă aveam ceva de făcut nu mi se atribuiau mie aceste treburi.

La un moment dat în această perioadă moartă, Bert a venit la mine și m-a întrebat dacă știu să folosesc Y-get-ul, deoarece știa că majoritatea în biroul nostru sunt cam experți în acest soft intern Yokogawa (n.r. numele sau vine de la Yokogawa Engineering Tool și este un soft bazat pe baze de date in Acces).  L-am întrebat de ce are nevoie, și uite așa am reușit să scriu și eu cu adevărat câteva ore lucrate pe proiect, timp de vreo 3 zile, deoarece până atunci deși trecusem orele, nu prea aveam mare lucru de făcut. Odată terminată această operațiune a început Black Box Testing-ul onshore (n.r. un fel de testare cu clientul a soft-ului – mai exact un FAT în șantier), o operațiune pe care la început am considerat-o inutilă, dar care s-a dovedit utilă deoarece am descoperit destul de multe greșeli în software.

Pe data de 30 aprilie 2014 am fost și eu implicat în această activitate. După ce am fost prezentat oamenilor cu care lucram Lee și Kren, am început treaba. Totul a mers perfect până când am întâlnit prima bubă. Le-am cerut ceva timp de gândire ca să aflu de ce nu merge și am început să butonez tastatura, respectiv mouse-ul, fără să îi mai bag în seamă pe băieți. În câteva minute am descoperit cauza datorită căreia nu mergea loop-ul respectiv, și dau să le zic. Ăștia se uitam la mine ca la felul 14! WTF man… am ceva pe fața, la care unul dintre ei… îmi zice… „Băi Flo dar stăpânești destul de bine sistemul! Cred că faci o grămadă de bani!”. Aș putea, dar nu ca angajat al Yokogawa!

Oricum ideea este că după ce am ajuns în birou pe la ora 15.00, până să plec undeva pe la ora 16.45 mă cheamă Bert la el și mă întreabă dacă vreau să fac parte din proiect. Eu mă uit la el și îi spun că nu îi voi răspunde cu DA sau NU, ci îi voi spune că este singura parte care îmi lipsește din CV. Zis și făcut îmi zice el… „Welcome on board!”. Nu mi-am imaginat sau nu m-am întrebat cum o să fie pe o platformă, pentru că eu nu făceam parte din echipa care urma să meargă pe mare, cu toate că mi-ar fi plăcut ca să fiu și eu selectat de la început, dar acum eram parte din echipă și imaginația putea să o ia razna. Trebuia să mergem 10 inși pe platformă, din care două ture a câte 5 oameni care se vor schimba la doua săptămâni fiecare. Eram eu, Martin, Ciprian, Sid, Adi, Bert, David, Ryan, Daniel Banu și Puya. Ce sa mai eram fericit din toate punctele de vedere. Pe platforma câștigi puțin mai mulți bani decât pe uscat, deoarece riscul este mai mare, lucrezi timp de două săptămâni, câștigi zile libere mai multe deoarece lucrezi câte 12 ore pe zi, 7 zile din 7, ai cazare asigurată, mesele asigurate. Sunt si minusuri, dar în acest moment în care scriu acest articol, sincer nici nu mai mă gândesc la minusuri.

Atunci când am spus da solicitărilor de șantier în primul rând m-am gândit la timpul liber, și prin timp liber mă refer la faptul că ai program back to back (b2b). Deci nu mai pleci ca la birou o luna cu un weekend acasă ci plecai o lună cu o lună acasă. Acum la program de 2 săptămâni cu 2 săptămâni acasă… parca este și mai bine. Oricum sa fiu sincer Bert a fost cam schimbător cam în tot ceea ce a privit deciziile sale până în prezent și până nu primesc mailul final de confirmare… în care sa se ceara și training-ul de BOSIET pentru mine, tind mai mult să nu cred, decât să o fac și să fiu dezamăgit.

PS: În aceste momente în care scriu acest articol, deja stiu decizia finală. Va urma și Episodul al III-lea


Lasă un răspuns

Categorii

