Postat de: FlorinP. | Iunie 21, 2015

Jurnal de platforma onshore – Episodul I


În timp ce lucram pentru proiectul AZO Mureș, undeva la sfârsitul lunii februarie, managerul meu m-a chemat la ea în birou pentru a discuta despre disponibilitatea mea de a lucra pe un nou proiect la finele proiectului românesc. Mi-a propus să lucrez pe un proiect în Anglia, o platformă aflată în faza de loop check și commissioning, localizată în port în orașul Hartlepool, timp de două ture, unde trebuia să fac back to back cu Adrian Cîrstea, un coleg de al meu, care urma să facă și el două ture, doar că el urma să continue mai departe și pe platformă. Am acceptat imediat, fără să stau pe gânduri, deoarece un proiect în Europa nu se refuză, mai ales că refuzasem, pentru prima oară în cariera mea de inginer în Yokogawa, un proiect în sudul Algeriei, undeva la începutul lunii februarie. Să fiu sincer, Mureșul fiind un proiect făcut de mine mă atrăgea din punctul de vedere al locației și al experienței de șantier în România și deși nu câștigam la fel de mulți bani ca în afară, posibilitatea de a îmi vedea familia odată la săptămână îmi făcea cu ochiul. Oricum, acest nou proiect cu Anglia nu era decât pentru două ture așa că nu prea aveam ce să pierd, sau cum să îmi pierd locul la AZO, cel puțin așa am gândit eu atunci pe moment. Am propus un program actualizat, astfel încât să fim amândoi de Paște acasa, atât eu cât și Adi, așa că în săptămâna imediat următoare a sărbătorii Pascale, am decolat cu direcția Durham Tees Valley, via Amsterdam, pentru a î-l înlocui pe Adrian timp de 3 săptămâni așa cum aranjasem fiecare ca să stăm acasă în perioada sărbătorilor. Am ajuns la aeroport, de unde am fost preluat de un taximetrist și adus în fața apartamentului unde urmam să stau împreună cu un portughez pe nume David, inginer de DCS pe acest proiect. David, este un tip de vreo 28 de ani, după cum vă spuneam este din Portugalia, locuiește în Olanda la Utrecht și este un tip foarte cumsecade alături de care am împărțit apartamentul de la Pilot House 6, Fleet Avenue timp de aproape 5 săptămâni. Apartamentul Pilot House, este unul destul de cochet, care are 2 dormitoare, și un living open space cu bucătăria care are o vedere super asupra portului. A doua zi am ajuns în santier, unde am cunoscut echipa – Bert van der Plas – site supervisor, Martin Hopwood – lead safety engineer, Ryan Casimiro – lead DCS engineer, David Coelho Santos – DCS engineer și Ciprian Andrei – safety engineer, și apoi am fost supus de către supervisor într-o cameră unui scurt interviu în care m-a întrebat cam ce știu să fac. Nu am putut să intru pe platformă din prima deoarece nu aveam „antrenamentul” de safety induction pe care urmam să îl fac a II-a zi. A doua zi m-am prezentat la poartă de unde un nene ne-a băgat într-o cameră ca să facem training-ul de safety induction. Să fiu sincer, aveam impresia că știu engleză, și nu credeam vreodată că voi întâlni oameni care să vorbească limba engleză și eu să nu înțeleg măcar un cuvânt sau măcar sensul propoziției. Hartlepool se află undeva în nordul Angliei la granița cu Scoția. Vă dați seama ce mixtură nenorocită vorbesc ăștia aici că la trainingul asta de safety am dat de 2 oameni mai în vârstă care au vorbit timp de o jumătate de oră, la jumatate de metru în fața mea, până a început cursul și eu nu am fost în stare să îmi dau seama ce vorbesa. Înțelegeam un cuvânt pe ici pe colo… dar ca să înțeleg sensul propozițiilor … nici o șansă. Cine zice că stie perfect limba engleza ar trebui să treaca un test cu oamenii de aici și abia apoi pot spune că stiu la perfectie. Majoritatea celor care lucrează aici pe acest proiect pentru partea de comisionare fac parte din T-mafia. Ce este T-mafia? Ei bine este puțin mai greu de explicat din moment ce nu este o organizație. Ideea este ca un project manager odată intrat pe un proiect își face echipa nu pe competențele fiecăruia, ci pe bază de recomandări. Spre exemplu el mă sună pe mine și îmi oferă postul, iar eu mai departe îmi fac echipa în funcție de cunoștințele mele pe care le chem pe proiect și tot așa până când se umple proiectul de oameni. Martin cel care este lead pe safety este singurul din echipă care este contractor și din câte am înțeles eu a fost impus pe acest proiect de către client, restul suntem oameni din Yokogawa, eu cu Banu și cu Adrian din România; Ciprian Andrei, Ryan Casimiro, Puya Afshar și Sid Curry sunt din partea UK-ului, Luis Doadrio este din Spania, iar Bert van der Plas, Mirsad Murtic, David Santos, Bert Giebel și încă un Bert aparțin biroului olandez din Amersfoort.  


Lasă un răspuns

Categorii

