Postat de: FlorinP. | Noiembrie 5, 2014

Lurgi Dormagen III


Spuneam în postul anterior că am nimerit din lac în puț. Dacă despre proiectul MEP Akzo Nobel din Frankfurt Germania, aș putea spune că este cel mai bun site în care am ajuns, la polul opus până acum cu siguranță pot afirma ca ar fi proiectul actual Lurgi Dormagen III din Dormagen Germania aflându-se la scurtă distanță de cel din Algeria. În 2 ani de zile am avut ocazia să ajung în două șantiere în Rusia(1 tură = luna Taneco, 4 ture PDH), unu în Algeria (12 zile – MLE), unu în Grecia (2 ture – STG Desfa), unu în Cipru (1 tură – VTTV), două în Germania (3 ture Akzo, 1 tură Lurgi). Rămâne să mai fac un șantier cap coadă pentru că la toate acestea am participat în diferite stagii ale șantierului și pot spune că le-am făcut pe toate de la FAT și până la Start-up.

Totuși niciodată nu am întâlnit asemenea dezorganizare ca pe Lurgi. Datorită faptului că termenele nu au fost respectate în perioada de construcție, oamenii aflați la conducerea acestui site fac tot ce le stă în putință pentru a încerca pe cât posibil să diminueze din timpul pierdut prin micșorarea timpului de loop check, functional check, commissioning  și pentru a grăbi cât mai mult start-up-ul, astfel încât să se lanseze ideea dacă ar putea să dea drumul la plantă și noi să facem commissioning respectiv functional check ar fi ideal pentru toată lumea.🙂

Dacă pe proiectul Akzo aș putea spune că am avut cât de cât o conexiune în sensul în care am programat o unitate din proiect și anume cea electrică, pe acest proiect am venit să îl înlocuiesc pe Dinu care trebuia să plece imediat în Algeria. În ambele proiecte fără nici o istorie a proiectului a trebuit să testez logica, pe unul FAT-ul (Akzo) respectiv pe Lurgi functional check.

Dacă era functional check pe partea mea (SIS) sincer nu aveam nici o problemă, dar trebuie să fac testare pe ambele sisteme (ESD + DCS). În momentul în care am discutat cu Elena – șefa mea – nu citisem e-mailul de la ea în care era specificată cererea. Știind că o să mă duc pe ESD am acceptat fără cea mai mică reținere. Însă în momentul în care am citit e-mailul parcă am simțit un nod în gât. Și nu aveam să mă înșel! Când am ajuns aici mi-am dat seama ăștia aici nu aveau nevoie de un om de ESD care să aibă și cunoștințe de DCS, ci mai degrabă aveau nevoie de un om de DCS care are și cunoștințe de ESD. Mă aruncasem într-o oală fierbinte în care canibalul mai avea să adauge doar carnea și ciorba era gata.

Am ajuns în șantier și în prima zi, după ce am făcut toate hârțogăriile, respectiv trening-ul de safety pentru a avea acces în șantier, am fost pus să fac muncă de secretară și cât de cât mi s-a explicat ceea ce se așteaptă de la mine. Bineînțeles că a II-a zi de dimineață am intrat în pâine. Mi s-a pus o stație emisie recepție în brațe și cică testează! WTF! Prima oară am avut de testat un semnal de ESD și apoi semnale de DCS. Era vorba de câteva AI-uri. Mi se cere range-ul le spun. Mi se cere setpoint-ul de trip… PAUZĂ… , doar că proiectul acesta nu semăna absolut deloc cu nimic din ceea ce mai văzusem eu până atunci. Nivelele de alarmare nu se aflau unde știam eu că se află. Am aflat pe urmă că ăștia le vroiau dinamice și făcuseră niște logici suplimentare în DCS pentru a le configura de acolo. Plus că se aflau și în logică, dar semnalul respectiv nu se afla în controller-ul meu (SCS) ci se afla la colegul meu polonez care la rândul lui avea o stație de emisie recepție și la rândul lui făcea ceva pe același controller. Bineînțeles că oamenii care stăteau după mine probabil au zis că nu sunt bun de nimic și au zis că vor face ei.

M-am simțit foarte, foarte nașpa, dar asta este nu mai am ce face acum. În șantier mai este un românaș Stelică Oprea, originar din Ploiești și stabilit la Pitești, care după ce am intrat în tura de noapte, adică din a II-a săptămână și-a făcut impresia că m-au trimis acasă, dacă nu m-a mai văzut pe zonă. La un moment dat ne-am întâlnit și mi-a spus direct în față. După o săptămână în care am testat, încet, încet, am putut spune că m-am adaptat, cât de cât. La partea de DCS, tot am câteva probleme în sensul că sunt puțin mai greoi, asta pentru că eu nu sunt inginer de DCS, și stau cu search-ul în nas, dar acum mă descurc să fac functional check și pe cauze de DCS. Problema cea mai mare este faptul că toată lumea face forțări în sistem și bineînțeles că uită de ele. Și când încerci, mai bine spus te apuci să testezi, întâi trebuie să verifici dacă sunt variabile forțate prin sistem. O mare nebunie. Acum că am ajuns acasă sper sincer la modul cel mai serios să nu mai mă întorc vreodată pe aici. Vom vedea! It is what it is!


Lasă un răspuns

Categorii

