Postat de: FlorinP. | Septembrie 20, 2014

Ce trebuie să știi când faci nuntă!


Pentru că mai mulți prieteni de ai mei și-au anunțat nunțile anul viitor, dar și pentru voi cei care doriți să faceți nuntă aș enumera trei dintre cele mai grele aspecte la care trebuie să te gândești atunci când ai stabilit să îți pui pirostriile. Nunta este unul dintre cele mai frumoase evenimente din viața unui cuplu. De obicei prin nuntă se înțelege uniunea a două persoane (de obicei de sexe diferite😀 ) în fața autorităților legale, dar și în fața lui Dumnezeu în prezența unei autorități religioase.

O nuntă este compusă din mai multe părți dintre care cele mai importante sunt cununia civilă, cununia religioasă, petrecerea propriu-zisă, noaptea nunții. La noi, la români nunta are și o fază inițială care se petrece până în nuntă și anume baterea brazilor care presupune o mica petrecere în casa miresei unde sunt invitați amicii tinerilor căsătoriți unde de obicei mâncarea este fudulie, iar băutura-i temelie, dar și o fază finală, ce se face după nuntă, acasă la mireasă unde se pune masa și implică câteva obiceiuri împotriva socrului mic (tatăl miresei) care diferă de la caz la caz.

Părțile cele mai dificile după ce ați stabilit data nuntii… sunt după părerea mea alegerea nașilor, a localului și formația care îți va orchestra nunta. Odată stabilite aceste aspecte… nunta este mult mai ușor de organizat. Alegerea nașilor nu ar trebui să fie în principal o problemă. Te gândești la cineva pe care îl vrei ca naș și problema este rezolvată. Totuși de la a spune și până la faptul împlinit este cale lungă, deoarece în ziua de azi este puțin mai greu să găsești pe cineva dispus să facă un astfel de „sacrificiu”, și îți pui foarte multe întrebări înainte să faci o astfel de întrebare cuiva. Părerea mea este că dacă te ține cureaua cât de cât, este super tare să cununi pe cineva. Dacă ai găsit pe cineva din prima… bravo ție norocul tău. Nunta poate continua!

În funcție de câți invitați pe care te bazezi că o să îți vină la nuntă trebuie să alegi localul. De obicei o să îți alegi un restaurant în care îți place să mergi, sau unul unde ai mai fost la nunți și ai rămas impresionat. Acum urmează partea care îți va decide alegerea: BUGETUL. Fiecare restaurant practică diferite tarife, și sincer chiar dacă tu ți-ai plănuit că ai vrea să faci nunta într-un anume local, este posibil să fii dat înapoi de prețul pe care îl practică pentru fiecare meniu pe care ți-l vor pregăti. Deci alegeți cu grijă și informați-vă asupra meniului atunci când alegeți restaurantul, și când spun informați-vă mă refer în principal la felul cum arată, cât de încărcat este aperitivul și chestii de genul care țin de aspect.

restaurant nunta

Se spune că nunta fără lăutari este ca mortul fără bocitoare, așa că o a III-a parte dificilă este alegerea formației sau a cântărețului, sau dacă vrei să faci nunta din scurt sau pe „profit” a DJ-ului. Trebuie în funcție de invitații pe care îi ai să îți cânte toate genurile de muzică astfel încât mai toată lumea să se ridice de la masă cel puțin odată și să îl țină coardele vocale până dimineața când va pleca ultimul invitat. Din pricina faptului că sunt foarte multe nunți este foarte posibil ca cei pe care îi ai în gând că ți-ar face nunta perfectă din punct de vedere muzical să fie deja arvuniți de către altcineva. Nu trebuie să te panichezi. În județul din care ești nu există doar o singură formație bună, și acum cu youtube-ul toată lumea postează filmulețe de la nuntă precum și colaje pentru ca tu cel care cauți o formație să poți să alegi pe cel care ți se pare cel mai potrivit. Părerea mea este că o formație doar va da startul la petrecere, iar cei care fac nunta sunt de fapt invitații. Dacă ai invitați care sunt dansatori de obicei la petreceri nunta va fi un succes. Spun asta deoarece am asistat la două nunți care au avut aceeași formație. La una dintre ele, invitații păreau plictisiți și oricât a încercat lăutarul să îi facă să danseze nu a reușit să scoată la dans decât aceeași oameni care au ieșit și prima oară la dans. La cea de-a doua nuntă a fost nevoie doar să își înceapă numărul și toată seara a ținut lumea în picioare.

formatie-nunta

Pentru cei din Ploiești – Prahova care își caută formații de nuntă aș recomanda următoarele formații și dacă veți alege unul dintre ei cu siguranță că veți avea o nuntă așa cum vă doriți d.p.d.v. muzical:

  • Narcis din Lipănești – unde am fost și a cântat… urechea a fost încântată și atmosfera a fost super
  • Alberto de la Ploiești – poate cânta toate genurile de muzică și face o atmosferă extraordinară. Unde l-am prins la nunți a făcut lumea să sară de pe scaune.
  • Formația Elixir (Marian Iamandi) – pe ei i-am avut la nunta mea. Au făcut spectacol și cred că toată lumea a fost mulțumită de momentul muzical pe care l-au alcătuit pentru nunta mea.
  • Adela Dumitrache – am văzut-o o singură dată la o nuntă unde a avut un moment de vreo ora maxim două. Voce foarte bună și cu siguranță nunta va fi un succes
  • Formația Meridian – o formație care cu siguranță va face spectacol. Până acum i-am prins la două dintre nunțile la care am participat și deși nu mi-au inspirat încredere când i-am văzut au făcut nunta super.
  • Mihaela Barbu – deși nu am văzut-o până acum la nici o nuntă, foarte multă lume mi-a recomandat-o, atunci când am făcut nunta și mă aflam în acest moment. O puteți găsi pe youtube dar și pe mihaelabarbu.ro

Responses

  1. Imi puteti spune un lucru, cand i-ati arvunit ati facut vreun contract sau ati ers pe incredere?

    • Este o intrebare foarte buna, pe care si-o pun cei care fac nunta. Ca sa iti raspund la intrebare cazul nuntii mele a fost mai special. Formatia a fost „negociata” de catre sotia mea, deoarece eu nu ma aflam in tara la momentul respectiv, si pot spune ca eu nu scoteam pretul respectiv, oricat ma tiganeam cu ei… Ca sa fie linistita, ca oamenii vor veni la nunta, a vrut sa faca un contract, la care lautarul a ramas cu gura cascata😀. Au facut pana la urma o hartie de mana in care ambii s-au angajat ca vin si ca lautarul a primit suma de X lei ca arvuna, iar restul il vor primi dupa nunta😀. Totusi asa ceva nu este comun si doar anumite formatii ajung sa faca lucrul acesta😀.
      Datorita faptului ca sotia mea s-a tiganit cu ei, si pentru ca am avut si dansatori la nunta (invitati care danseaza), au facut o nunta extraordinara. La sfarsit pe langa suma pentru care ne-am inteles le-am mai dat ceva in plus pentru ca toata lumea a fost multumita de muzica.
      Dupa parerea mea in marea majoritatea lor, formatiile fac asta in timpul liber si se feresc sa faca contracte, prin care pot fi trasi la raspundere in fata autoritatilor FISCALE, si cum traim in Romania, mi se pare normal sa pui o altfel de intrebare. 99% dintre formatii nu sunt tepare, adica nu iti ia banii de arvuna si fug pe urma cu banii. Acea arvuna este pentru ei confirmarea ca vei continua cu nunta, iar in cazul in care nu o mai faci, este garantia lor ca nu raman cu buza umflata. Bineinteles ca nu pot garanta pentru toti.
      Formatiile recomandate de mine sunt ok din punctul asta de vedere, dar sa stii ca sunt si scumpe.
      In incheiere tin sa iti spun ca am luat in schimb teapa cand am facut botezul, unde am contractat unul dintre DJ-ii hotelului unde am facut petrecerea. Ce este drept nu m-am intalnit niciodata fata in fata cu el si cand am ajuns la petrecere…😀 vine managerul, domne da muzica nu aveti? Mi-a picat fata. Adhoc am sunat un DJ care mi-a facut atmosfera!
      Pentru orice alte informatii iti stau la dispozitie!


Lasă un răspuns

Categorii

