Postat de: FlorinP. | Mai 15, 2013

Uite pașaportul nu e pașaportul!


Țin să spun că seara de 14.05.2013, dată ce coincide cu ultima mea zi din Rusia în orașul Tobolsk, am tras una dintre cele mai mari sperieturi din viața mea. Eram atât de fericit că încheiam cu bine activitatea pe proiectul PDH, că îmi venea să plec pe jos acasă. Mai toți din birou au sesizat cât de fericit eram și pot spune că unii dintre ei se bucurau pentru mine că plec, urmând ca și ei să plece în viitorul apropiat, dar totodată erau și persoane care parcă mă înjurau printre dinți și deși se bucurau pentru mine parcă simțeam puțin gelozia în cuvintele lor.

Când am ajuns acasă, la hotel, ca în fiecare seară înainte de plecare dintr-o țară străină, am început să fac bagajul. Totul era aranjat frumos în șifonier, astfel că așezarea lucrurilor în troller nu a durat foarte mult. Îmi aduc aminte totuși că sunt în Rusia și încep să îmi caut cele necesare: registrația de la hotel, registrația primită de la vamă în momentul când am intrat pe teritoriul Rusiei și pașaportul. Cele două registrații erau la locurile lor numai pașaportul nu era în locul în care știam eu că îl pusesem. M-au trecut instant toate transpirațiile. Încep de nebun să cotrobăiesc prin toate buzunarele rucsăcelului pe care îl aveam tot timpul cu mine și nu dau de el. Ce naiba? mă întreb… Din buzunarul în care știam că îl plasasem nu lipsea absolut nimic… în afară de bineînțeles PAȘAPORTUL. Mă enervez, încep să caut haotic, deschid un alt buzunar… dau de o pungă… stau și mă întreb ce naiba caută punga aia acolo, o bag la loc, deschid trollerul caut în toate buzunarele posibile, mă uit peste tot în cameră… NU ERA!

Primul lucru care trebuie să îl faci atunci când ești într-o țară străină… și ai o problemă de genul, suni la ambasadă. Pun mâna pe telefon și formez numărul ambasadei României la Moscova. Îmi răspunde un domn, îi explic și îmi zice că nu e de competența lui și că îmi face legătura cu domnul Ciprian Jurcă, vice-consul al ambasadei României în Rusia. Îi explic și dânsului problema, rezultatul era GRAV…  Mă sfătuiește să mă duc la poliție de unde să iau o hârtiuță cu care să călătoresc până la Moscova și de acolo trebuia să mă duc la ambasadă unde dânșii îmi emiteau un titlu de călătorie cu care puteam părăsi Rusia. Altă rezolvare nu era, poate doar să îmi găsesc documentul. La poliție domnul Jurca mă sfătuiește să iau pe cineva cu mine care să vorbească limba rusă că altfel s-ar putea să stau eu mult și bine până mă înțeleg cu ei.

Zis și făcut, îl sun pe Andrian și acesta vorbește la poliție. Între timp îl sun și pe Igor Markov, unul din reprezentanții departamentului de logistică al SIBUR-ului (n.r. clientul final)detașat către Tecnimont (n.r. clientul nostru direct), compania pentru care am fost deplasat cu serviciul în Rusia. Acesta îmi spune că îmi va trimite o mașină pentru a încerca să îl caut și în șantier… poate cine știe… poate poate! La câteva minute mă sună și Cristian Rico, seful departamentului de logistică al Tecnimontului și auzind de propunerea mea cu poliția acesta mă sfătuiește să nu mă duc încă la poliție pentru că în cazul acesta vor intra și ei la belea, și să aștept până mâine când vor merge ei cu mine în caz de ceva. Eu lucram acolo, dar nu lucram cu forme legale. De fapt puteam să muncesc deoarece eu nu eram plătit de o companie rusească, ca să fiu angajat direct și să încasez bani fără să plătesc taxe la ruși ci eram detașat de compania mea. Totuși probabil situația mea le dădea și lor probleme de cap când venea vorba de poliție.

Între timp o sun și pe Elena, șefa mea, ca în cazul în care nu apare pașaportul să îmi extindă biletul, pentru că fără pașaport nu aveam cum să plec. Am cerut o pauză de vreo 2 ore… și dacă nu apărea chiar era nevoie de o extindere… adică până pe data de 20 mai, rezultat  încă 5 zile în plus.

Ajung în șantier, întreabă Andrian la poartă dacă s-a găsit vreun pașaport… pauză. Mă duc în RIE 01 locul unde lucrez eu la fel… la birou nici atât.  Vă dați seama ce dezamăgit eram de prostia mea. Eram terminat, inima îmi bătea să îmi iasă cu totul din piept și mă gândeam câte persoane am deranjat cu neglijența mea. Mă cam resemnasem și deja am început să gândesc la rece. Nu mai era nimic de făcut decât să rememorez episoadele cu pașaportul. Eram în mașină în drum spre hotel și mă gândeam. Și deodată văd niște picături de ploaie și parcă mă trăsnește… WTF cât de mopan pot fi…

V-am spus la începutul povestirii despre o punguță care o găsisem într-unul dintre buzunarele rucsacului. Acea punguță nu avea ce să caute acolo și mi-am adus aminte că am pus pașaportul acolo de frica ploii ca să nu îl uzeze. În trecut cu un alt pașaport, care din cauza ploii se deteriorase destul de rău, primisem amendă de la poliție, pe motiv că pașaportul este un act oficial și că nu am fost în stare să am grija de el. Într-o dimineață, probabil adormit, văzând că plouă afară mi-am adus aminte de acest episod și mai mult ca sigur că m-am decis să îl protejez.

Pe măsură ce ne apropiam de hotel eram din ce în ce mai sigur că acolo era. Și am ajuns! Direct la buzunarul cu punguța, o desfac și DESCĂTUȘARE totală. Îmi venea să pup pe toată lumea!  Vă dați seama, în nebunia mea, căutând ca un agitat, nici nu am stat să mă gândesc că punguța respectivă nu avea ce căuta acolo. Am ținut-o în mână și pur și simplu nu mi-am dat seamă că în interiorul punguței împăturite sub forma pașaportului se afla actul buclucaș, că era ceva mai tare și doar nu o simplă pungă împăturită.

Am dat apoi telefoane ca să îmi cer scuze pentru situația creată lui Rico și lui Igor și în același timp să le mulțumesc pentru suportul lor, Elenei să nu îmi anuleze zborul de a II-a zi, iar pe Andrian l-am pus să sune la poliție ca să nu ne mai aștepte oamenii degeaba. Nu am crezut niciodată că acest lucru ar putea să mi se întâmple mie. De obicei sunt foarte atent cu ceea ce știu că este important. Asta e de acum încolo, o să fiu mult mai atent, și pentru că până nu dai tu cu capul… nu înveți din greșelile altora.


Lasă un răspuns

Categorii

