Postat de: FlorinP. | Februarie 22, 2013

Siberia…la Tobolsk


Așa cum se spune la noi în România că după ploaie vine soare, iar după cald vine și frig, uite că și eu am dat-o exact din lac în puț. M-am întors din Algeria de la 20 de grade pe plus la începutul lui decembrie ca la începutul lui ianuarie să ajung în Siberia la -20 de grade (aici mă refer la o medie cât de cât).

Siberia, este o regiune foarte vastă a Rusiei care se află în dreapta munților Ural și se întinde de la est la vest până la oceanul Pacific, iar pe direcția nord sud se întinde de la Oceanul Arctic până la granițele cu Kazahstan, Mongoliei și a Chinei. Toată Siberia, cu excepția zonei de sud-vest, se află în Rusia și formează aproximativ 75 % din teritoriul acestei țări. Rusia este foarte bogată și datorită acestui teritoriu vast deoarece aici, din câte am citit, s-ar afla cam 90 la suta din rezervele de gaze rusești atât de necesare europenilor pentru a supraviețui pe durata iernilor geroase, dar și numeroase resurse de petrol, diamante, cărbuni etc.

În sfârșit, Siberia este un cuvânt pe care dacă doar îl auzi pronunțat se zbârlește pielea pe tine. Înainte să plec apăruse un reportaj la televizor cum că aici sunt -50 de grade. Datorită acestui reportaj multă lume mi-a transmis direct sau indirect… că mai bine aș sta acasă că e foarte frig acolo și că nu își imaginează cum poate cineva să supraviețuiască acolo, una peste alta chestii uzuale😛. Deja apucasem să zic că plec, deci nu mai era cale de întoarcere.

Pentru această călătorie a fost nevoie de un echipament cât de cât mai special. Astfel pentru a rezista frigului mi-am cumpărat: geacă, polare, pantaloni de corp, pantaloni de schi, ghete de iarna, mască de schi, căciulă groasă, bluze de corp, mânuși, vestă și sincer să vă spun că atunci când am făcut cunoștință cu frigul de aici, i-am mulțumit colegului meu Cringuș Cosmin, cel care m-a însoțit și m-a instruit ce să cumpăr. Mai jos îl puteți admira pe colegul meu Cosmin cum arăta la -35 de grade.

Așa că, pe 12 ianuarie 2013, după o călătorie de aproximativ 25 de ore, dacă punem la socoteală și fusul orar, în care am schimbat 3 avioane, am mers cu mașina vreo 3 ore jumătate și am mai stat și vreo 2 ore la recepție ca să ne cazăm la hotel, pentru că domnișoara Anastasia, nu vorbea engleză, am ajuns în sfârșit la destinație. Hotel Georgievskaya din Tobolsk. Eram rupt de somn și abia așteptam să fac cunoștință cu patul.

Tobolsk-ul este unul dintre centrele vechi ale Siberiei, fostă capitală a regiunii, pare și este un oraș liniștit. Aș putea spune că este puțin mai dezvoltat decât Nizhnekamsk-ul, dar nu foarte mult față de celălalt oraș rusesc pe care am avut plăcerea să-l „vizitez”. Mașinile sunt mai „supărate” , nivelul salarial cred că este puțin mai ridicat, asta și datorită condițiilor puțin nefaste pe care le au cei de aici de înfruntat, până și prețurile sunt mult mai mari aici. Îmi păstrez ideea cum că ambele orașe se situează undeva la nivelul anilor 1995 la noi. Deoarece mi s-a atras atenția, cum că nu toată Rusia este la fel, spun că aici nu vorbim despre Moscova sau Skt. Petersburg, orașe care sunt dezvoltate masiv și care chiar dacă păstrează arhitectura rusească sunt orașe moderne comparabile cu orice capitală europeană.

Hotelul este ok aș putea spune, poate chiar mai bun decât cel din Grecia sau Franța în care am stat. Camera este curată și foarte bine încălzită, baia destul de măricică, internetul este moka. Micul dejun este destul de bogat, dar când vezi salamul pus pe farfurie care mustește a grăsime îți vine să o iei la fugă, ai murături cu care te poți drege după o noapte de beție, parizerul are o culoare roșiatică – probabil este amestecat cu sânge atunci când este preparat – și gustările dulci, nelipsite din meniul oricărui hotel. Singurul minus care as putea să îl dau acestui hotel este faptul că staff-ul nu vorbește limba engleză, iar una dintre ospătărițe este max nenorocită.

Vă las în compania unor fotografii și va urma:


Responses

  1. nasol , cam prea nasol ….am nimerit mai bine daca ar fi sa compar gradele celsius de afara …tot 20 de grade celsius …..dar cu plus

    priviet.

    • Vere presupun ca tu ai comentat.
      Ce pot sa spun sunt avantaje si dezavantaje. Cand spui Dubai toata lumea ramane cu gura cascata… Aaaa (drooling) ai fost la Dubai… La mine cand aude de Siberia toata lumea zice mai in gluma mai in serios … Saracutul de el!🙂.
      Oricum plimbate pentru ca ai ce vedea. Si acolo si in Abu Dhabi daca te duci!

  2. aparentele inseala ….. n-are prea mare importanta locul unde ai fost , important e sa-ti faci treaba cat de bine poti ( sa te intorci sanatos ) si daca se poate pe un „score” cat mai mare ….

    te-am pupat , sa ai grija de aia mica ( stii tu de ce spun asta )


Lasă un răspuns

Categorii

