Postat de: FlorinP. | Ianuarie 19, 2013

Jurnal de șantier


Dragii mei, în primul rând aș vrea ca celor cărora nu le-am spus și nu le-am transmis urările cuvenite intrării în noul an, să le urez să aibă parte de un an superior din toate punctele de vedere anului pe care l-am lăsat în urmă, să fie sănătoși și un călduros La Mulți Ani!

După cum probabil știți, sau nu, de aproximativ 1 an de zile am trecut pe activitatea de șantier. Este o activitate frumoasă, care te stimulează să te dezvolți, atât din punct de vedere al comunicării, dar și din punct de vedere profesional și cred eu că această activitate este utilă pentru experiența ta ca și inginer care lucrează în acest domeniu, deoarece într-un șantier vei vedea imaginea de ansamblu a unui proiect pe care tu te chinui să îl construiești în birou.

Am început prima oară să mă duc în șantier cu proiectul STG Desfa, care era localizat în Nea Missimvria o localitate aflată la aproximativ 30 de minute de mers cu mașina de orașul Salonic. Ce pot spune în plus față de ceea ce am spus legat de șantierul din Grecia este faptul că îmi cam tremurau puțin „gladiolele” (n.r. picioarele) atunci când am ajuns in site. Vorba ceea, frate ia o piatră în gură când faci ceva pentru prima oară. Asta se întâmpla în  principal pentru că era primul meu șantier, pentru că nu aveam experiență și drept să spun este că îmi era și puțin frică. Nu îmi era frică că nu aș fi destul de stăpân pe ceea ce fac, ci îmi era frică de greșeală, îmi era frică de client puțin deoarece nu știam cu ce fel de oameni aveam să lucrez, îmi era puțin frică să nu intre prea tare în mine. Cei drept frica aceasta a fost una constructivă.

desfa_390

Și din cauza acestei frici în prima zi după ce am ajuns m-am complicat puțin. Știam răspunsul dar… parcă am vrut să demonstrez eu cât de tare sunt. Și bineînțeles că atunci când depui un efort inutil pentru a face ceva … rezultatul de foarte multe ori nu este cel scontat. Norocul meu este ca am dat de niște clienți mai mult decât înțelegători.  Am făcut câteva teste și nu mergea… . A trecut aproape 6 ore ca să îmi dau seama că abordarea mea nu era cea corectă. Noaptea aceea vă dau cuvântul meu că m-am gândit la soluție și am întors-o pe toate părțile încercând să îi dau de cap și să o fac să meargă. A doua zi am făcut exact soluția inițială cea pe care o păstrasem ca back-up în cazul în care nu îmi iese chinuiala și am implementat-o … chiar dacă era simplă ca bună ziua. Rezultatul unul meritoriu. Făcusem în 10 minute ceea ce mă chinuisem aproape o zi întreagă, cu o zi înainte. Clienții mulțumiți, am testat… totul mergea uns.

De aici am tras concluzia că nu trebuie să mă precipit și să mă avânt ca nebunul în problemă pentru că zbuciumat vei intra în problema iar rezultatul nu va fi unul pe măsura așteptărilor ci mai mult te vei înfunda în alte probleme enervând și pe alții. Tot de aici am tras concluzia că întâi trebuie să gândesc puțin problema înainte de a o pune în aplicare pentru că poate rezultatul este mai ușor de aflat dacă te gândești puțin.

work

A urmat șantierul Taneco din Rusia. Ce să spun, aici m-am bucurat pentru două lucruri. Unul a fost că nu eram singur (mai erau încă doi colegi pe tură cu mine).  Și al doilea lucru a fost că am mai învățat de la „Tataie” (n.r. Florin Stanciu) câteva chestii de DCS pe care altfel nu aveam cum să le învăț. Chiar și prin simpla ta prezență acolo fiind atent la discuțiile ce se poartă îți conferă un avantaj și îți mărește experiența. Ce nu prea mi-a plăcut în acest șantier a fost faptul nu prea am fost lăsat să fac mai nimic pe partea de RS pentru care crezusem inițial că plecasem, sau dacă am lucrat puțin și pe RS pot spune că am făcut lucruri mărunte. Într-un fel a fost mai bine, pentru că a fost o mică problemuță, greșită 50/50 de un coleg de al meu cu experiență foarte mare dar și de client și sincer cred că îmi cam săreau în cap. Totuși faptul că s-a întâmplat această mică problemuță atunci a fost o lecție învățată pentru mine. Am învățat cam cum trebuie lucrat în șantier și ce măsuri de precauție trebuie să îți iei în cazul în care faci o mică greșeală.

A urmat o tură de 5 săptămâni în Grecia pe proiectul Desfa, imediat după proiectul Taneco în care am fost, unde mi-am făcut treaba și am plecat evident toată lumea mulțumită și fericită.

Următorul proiect în care am fost implicat a fost proiectul Sonatrach – FCP MLE II localizat în deșertul Sahara pe teritoriul Algeriei în care am fost solicitat pentru a face o mică modificare. De implementat 5 semnale! La prima vedere totul pare mai mult decât ușor și toți ziceau… ca te duci acolo faci un download și gata. Ață! Ideea era că eu trebuia să trag de timp pentru a umple o întreagă săptămână cât era programat să stau. Era cât de cât ușor de făcut și la fel gândeam și eu. Numai că atunci când am primit ok-ul să dau drumul la muncă mai aveam 4 zile și totul trebuia să fie testat, semnat tot tacâmul.

Pot spune că pe proiectul acesta la un moment dat mă luaseră transpirațiile! Dead-line-ul bătea la ușa și eu nu reușeam să mai termin. Erau atâtea chestii minore de implementat pe care eu le făcusem de-a lungul a 2 săptămâni în țară de nu îmi imaginam. În astea 4 zile am făcut tot ceea ce am în cele 2 săptămâni alocate pentru acest proiect în țară.

Acum am ajuns pe TCM-PDH în orașul Tobolsk din regiunea Tyumen Rusia. Dar despre asta data viitoare!


Lasă un răspuns

Categorii

