Postat de: FlorinP. | Decembrie 10, 2012

Jurnalul unui algerian rătăcit!


26.11.2012:

Sunt în Algeria de trei zile. Nu pot să spun că nu este mișto, dar mă simt de parcă am o lună de când sunt aici. Nu am acces la internet, la TV numai posturi arabe… care mai de care mai variate, adunate de prin toate țările arabe, rețea la mobil prind foarte greu deși sunt conectat aproape non-stop la ea, și pot spune că mă pot considera un tip norocos, pentru că eu, pe Vodafone, măcar am rețea la telefon și mai pot comunica cât de cât cu lumea, în schimb Florin Stanciu, colegul meu de pe DCS, care este pe Orange se uită la telefon ca la o piesă de mobilier pentru că Orange-ul nu are nici un partener în Algeria. Mai am încă trei zile de stat pe aici și pare totuși o veșnicie. Sincer cred că niciodată, nu am așteptat mai mult decât acum să mă reîntorc acasă… în lumea civilizată.

pasaport

Cred că dacă eram singur o perioadă mai îndelungată pe aici, mai mult ca sigur că o luam cu capul. Sunt fericit totuși că mai este încă un român pe care îl cunosc pe aici, pentru că din câte am înțeles sunt o grămadă de români aici, și cu unii dintre ei m-am întâlnit si eu pe aici. Unul lucrează chiar în camera de comandă situată la o ușă distanță față de mine, este operator, și dacă nu mă înșel stă chiar aproape de Ploiești. Oarecum este și normal! Românii sunt ingineri căutați prin zonele astea și la salariile pe care le oferă clienții practic ai fi nebun să dai cu piciorul unei oferte venite. Acum depinde și ce îți place și ție, să ai stabilitate sau bani. Cert este că nu le poți avea pe ambele.

Ce pot să spun este că nu am cheltuit nici măcar un cent aici. Totul este asigurat de către client. Masă, cazare, transport… și muncă cât cuprinde. Am băgat și sâmbătă și duminică nu contează pentru ăștia aici. Important este ca tu să îți faci treaba și la revedere. Să lucrezi cu italienii este mare belea. Cel puțin cu băiețașul ăsta care ne-a adus aici, Salvatore Schinella, mai bine îți bagi un băț în fund cum se zice pe românește. Nu prea are nici o treabă cu ce se mănâncă pe aici. Pe el îl interesează să fie cum este dincolo (n.r. proiectul la care facem noi extensia), iar dacă ceva lipsește se poate șterge fără nici un fel de problemă, nu contează că poate ai nevoie de acel ceva mai târziu… șterge că oricum tu ești cel care va munci în plus ca să repari ceea ce bolovanul îți zice cu atâta nonșalanță.

Vă povesteam în episodul trecut câte ceva despre Sahara, sau cel puțin începusem să o fac. Cu riscul de a mă repeta pot să afirm că este o imagine încântătoare să vezi în jurul tău numai nisip, celebrele dune din filme, și tu să fii acolo între ele, nu doar să îți imaginezi. Cel puțin pentru mine, care nu sunt obișnuit să am o astfel de priveliște în viața de zi cu zi a fost ceva … grandios. În aceste trei zile pot spune că am fost norocos. Am prins o ploicică de vreo 10 minute, am văzut smocuri de iarbă în plin deșert care nu erau tocmai răslețe și care erau foarte verzi în ciuda căldurii și aridității ridicate din această zonă. Mi-am dorit să văd o cămilă și dorința mi s-a îndeplinit. De fapt era un dromader… dar ce să mai, o cocoașă sau două, pentru mine tot cămiloi este și am reușit să îl văd liber în habitatul lui natural. Parcă aș mai vrea să văd un scorpion… dar să fiu sincer la cât de periculoși știu că sunt aceștia, cred că mai bine mi-as pune pofta în cui, și as zice PAS.

Sper să nu mai am ocazia să vin pe aici. Cel puțin nu în calitate de vendor. Știu că este o vorbă românească, care spune că niciodată nu știi ceea ce îți rezervă viața, dar în momentul în care scriu aceste rânduri, cam așa gândesc. Poate, dacă aș fi avut măcar acces la internet, chiar dacă sunt cazat într-un container, nu aș mai fi simțit că sunt chiar în ultima văgăună de pe pământ. Ce să mai, abia aștept să mă întorc acasă. AMR 3 zile … 2 … 1 și acasă.


Lasă un răspuns

Categorii

