Postat de: FlorinP. | Noiembrie 19, 2012

Florin Paltanea


Aș dori să mă folosesc de acest blog pentru a lămuri câteva aspecte legate de numele meu.

În primul rând numele meu este Florin Paltanea, cu litera A de la Armată peste tot, fără diacritice, exact cum se scrie, tot la fel se citește. Nu trebuie decât să știi să citești românește și cred că este super simplu să îmi citești numele. Spun asta deoarece de când mă știu am avut / am / și probabil voi avea probleme cu numele meu de familie, în sensul că mai nimeni nu reușea / reușește / sau va reuși, după caz, să îl citească corect. P A L T A N E A. Uneori din cauza obișnuinței, persoanele care au mai avut de a face cu numele acesta – și aici mă refer la toate derivatele gramatice ale acestui nume – au un „alibi” destul de bun, ca să pot spune așa, pentru a pronunța greșit numele meu atunci când îl întâlnesc. Dar atunci când, unuia care este participant la un dialog, i se atrage atenția că de fapt pe tine te cheamă P A L T A N E A și nu Păltânea, Pâltanea, Pâltânea și el în continuare îți spune tot așa, atunci dă dovada de ignoranță, prostie, și chiar lipsa de cunoaștere a gramaticii elementare a limbii române, și aici mă refer la citirea unor înșiruiri de litere care formează un cuvânt. Sincer frățioare nu înțeleg ce mare scofală este să citești 8 litere amărâte care puse cap la cap iese PALTANEA.

… Aminteam mai devreme, de un „alibi” al unora care au avut de a face cu persoane pe care le cheamă mai mult sau mai puțin la fel ca pe mine. Spun mai mult sau mai puțin deoarece știu că mai există o persoană la fel de „publică” ca și mine … poate chiar și mai și. Prefer să nu dezvolt subiectul ceea ce pot spune este faptul că din câte știu eu nu am nici o legătură cu cel în cauză.

„Cariera” mea de arbitru presupune că sunt o persoană publică la mine în oraș. De multe ori am fost salutat de persoane, necunoscute, prin oraș și eu habar nu aveam cine sunt. Odată la un meci de divizia D (Liga IV în România actuală Liga A Prahova) pe stadionul Sterom din Câmpina, s-a adus și o stație de amplificare, unde s-au anunțat componența echipelor precum și a brigăzii de arbitrii, iar când s-a ajuns la numele meu în loc de PALTANEA au pronunțat PĂGÂNTEA. De unde până s-a ajuns la Florin Paltanea la Florin Păgântea habar nu am.

Acest articol a plecat de la faptul că după aproximativ 5 ani de zile de lucru într-o firmă de automatizări, nici acum nu mi se cunoaște numele. Majoritatea au aflat cum mă cheamă de la colegii mei de facultate care s-au angajat odată cu mine sau au fost angajați cu câteva luni înaintea mea, așa că nu prea au fost probleme cu numele meu, până acum. Totuși într-unul din ultimele mail-uri oficiale primite, în care eram anunțați de câteva schimbări în organigramă, legate de pozițiile prin firmă, eu mă numeam . Palantea. Punct Palantea! WTF… Nici macar F. Palantea… direct punct Palantea. Înțeleg că sunt grăbiți, și că am un nume mai ciudățel și poate mai greu de pronunțat, dar frate, în niște acte „oficiale” pe care le distribui întregii firme, trebuie să dai dovadă de inteligență și să mai revizuiești odată documentul sau măcar să pui pe altcineva să facă o mică revizuire. Nu dai mai departe cu greșeli, pentru că te faci naibii de râs și mai mă pui și pe mine într-o postură mai ciudată din cauza unei greșeli.

În speranța că am lămurit aceste puține aspecte legate de numele meu vă urez o zi extraordinară.


Responses

  1. Florine , iti doresc sa ai in viata o singura problema si anume aceea cu numele PALTANEA !

  2. Cand i-am pus prenumele gavriiL copilului meu cel mai mic am zis ca asta vreau sa fie singura lui problema in viata ! De aceea ti-am zis mai devreme ca numele tau PALTANEA sa fie singura problema din viata ta !

  3. Buna Florin,
    Iti citesc de catva timp comentariile.
    Si in articolul tau m-am regasit.
    Pana sa ma casatoresc m-am numit PALTANEA, La mine a fost si mai complicat pentru ca numele meu a fost din vechime de cand se scria cu I din a si ,la fel ca la tine foarte putini reuseau sa-mi zica numele corect.
    Mi-au gresit si primul buletin – nu corespundea numele din certificatul de nastere cu cel din buletin – noroc cu codul numeric personal.
    In sfarsit,,,,M-am casatorit si am schimbat numele – fericita ca am scapat…
    Dar nu….iarasi foarte putini pronunta corect FRAITAG,,,,,zic FREITAG.FRAITUG…
    Nu stiu daca avem rude comune….dar vroiam sa stii ca nu esti singur…
    O seara buna !
    Iuliana Fraitag fosta Paltanea.

    • Buna Iuliana,
      Ma bucur de fiecare data cand vad ca cineva ma urmareste in mod constant. Cu ajutorul acestui blog am reinnodat prietenii mai vechi pierdute cu timpul si de asemenea am reusit sa leg noi prietenii cu alte persoane cu care nu aveam absolut nici o legatura. As avea eu mult mai multe de povestit, dar din pacate timpul foarte putin pe care il am este si el limitat si trebuie sa ma concentrez pe ceea ce este mai important.
      Referitor la subiectul abordat de catre mine stiu cum este si sincer sunt obisnuit sa mi se poceasca numele in fel si chip, dar atunci cand lucrezi cu anumite persoane care inca iti pocesc numele dupa ce le zici odata de doua de n ori, cum se pronunta corect, dupa atata timp, parca iti cam sare mustarul. Cred ca nu scriam niciodata acest articol daca nu era „acel” impuls de moment cauzat de rasetele colegilor mei la vederea numelui de Palantea. Pe diriginta mea din liceu o chema Stanescu Lorelei (pronuntat corect Lorelai) deci si la tine Fraitag pare destul de usor de pronuntat… la fel si ca numele de fata.
      Este foarte posibil ca sa ne tragem am2 din aceeasi familie, mai ales ca acest nume nu este chiar asa de comun. Eu locuiesc in Ploiesti, iar parintii mei se trag din zona Buzaului undeva la granita dintre Prahova si Buzau.
      In rest iti urez o seara placuta si te mai astept cu comentarii!
      Toate cele bune,
      Florin Paltanea


Lasă un răspuns

Categorii

