Postat de: FlorinP. | August 28, 2012

Hotel El Greco


După cum v-am promis… voi continua serialul Grecia cu episodul El Greco, cel la care m-am cazat. Cred că pot face un review pertinent, pentru alte persoane care vor dori să se cazeze aici, deoarece am stat aici 1 săptămână în perioada de iarnă și 5 săptămâni în perioada de vară, așa că … să trecem la treabă.

 

Deoarece nu mai mă duceam la un birou Yoko, trebuia să plătesc hotelul și astfel, am luat aproape toţi banii de cazare în avans. Hotelul El Greco este localizat exact în centrul oraşului Thessaloniki pe strada Egnatia dacă nu mă înșel. De pe afară cât și din interior nu prea ai ce să îi reproşezi. Arată luxos, internetul moca, personalul de la recepţie simpatic şi gata să te ajute, ce să mai, un hotel în care să te cazezi şi cred că nu îţi va părea rău.

Odată intrat pe uşa rotativă a hotelului, după ce am fost lăsat de taximetristul jăpcar (îmi luase pe o cursă de 20 de E maxim aproape 40 de E), tipul care era la recepţie, mă întâmpină zâmbitor cu tradiționalul Bine Ați Venit! (:P Rău ați nimerit!). Facem noi formalităţile, îmi atribuie camera, 502 în care trebuia să stau, îmi dă parola la internet şi pe urmă mă îndrumă fericit cu zâmbetul până la urechi către lift. Cheamă liftul, deschide uşa… şi sincer să vă spun ÎN VIAŢA MEA nu am mai văzut o camera a liftului aşa de mică. Frăţioare (respectiv surioară) deci încăpeam eu şi geamantanul meu… și atât. Aşa era de mic şi de îngust (sau maxim 2 persoane cam pe la vreo 80 de kg). În mintea mea, imaginea aceea frumoasă pe care mi-o făcusem despre hotel avea deja un prim minus.

Ok, nu era neaparat să iau liftul, dar dacă stau la hotel… şi mai presus de asta la etajul 5 și cea de-a doua oară la 8, ar cam fi cazul să o iei cu liftul, pentru că pe scări, îți cam iese limba de un cot afară. Ok nu mai contează! Ies din lift și ajung în fața ușii. Dau cu cartela, se deschide ușa. Am avut aceeași impresie pe care am avut-o și la francezi (vezi postul cu FRANȚA).

Camera mică, înghesuită, baia destul de măricică în comparație cu camera dar la fel de mică (și aici mă refer pe înălțime). Deși e mică aș îndrăzni să spun că pentru o familie de 2 este ok, poate chiar și pentru familii cu 1 copil este acceptabil… dar pentru familii cu 2 copii v-aș spune din start să nu vă duceți la acest hotel pentru că vă călcați pe bătături și vă veți face nervi că nu aveți loc unii de alții. Hai ca până la urmă, nu am venit să mă distrez, m-am gândit eu, bine că am unde să dorm și totuși arată ok, nu e mizerie.

Și văd balconul printre perdelele care erau trase. Mi se luminează fața. Dacă are balcon hai că merge. La recepție m-au întrebat dacă vreau camera pe spate unde este liniște sau camera pe față unde este gălăgie. Bineînțeles că nu aș fi fost nebun, să îmi iau pe față să nu mă pot odihni, așa că am ales pe spate. Când am ieșit pe balcon (care chiar arăta la fel de bine ca și camera) mi-a picat fața. Fațada frumoasă a clădirilor de la strada principală din centru ascundea perfect mizeria care era în spate, vorba românului ”pe afară vopsit gardul / înăuntru leopardul” cam așa era și aici. Era un bloc, probabil pentru că am văzut și persoane locuind acolo care arăta foarte rău. Pe lângă faptul că arăta groaznic mai erau o grămadă de porumbei care făceau foarte multă mizerie. Nu vă mai spun că atunci când am intrat în cameră venind de la muncă fiind foarte cald pentru luna ianuarie, mirosea îngrozitor. Oricum asta s-a întâmplat o singură dată, în cele 6 de zile petrecute în Grecia, deci aproape neglijabil. Faza e că a II-a oară când am ajuns în Grecia, și era în plină vară, adică temperaturi de 30+ grade, m-am cazat tot aici și am primit altă cameră (810) tot pe spate, dar undeva mai pe colț și care nu are balcon, și totuși sunt și aici porumbei, dar nu m-am mai întâlnit cu mirosul „năucitor” din ziua despre care v-am povestit mai sus.

Ok să trecem peste, pentru că oricum nu e vina hotelului pentru ce se întâmplă/se află în perimetrul exterior lui. Aveam aer condiționat în cameră, un lucru necesar pe timp de vară, deci nu era neaparat nevoie să deschid ușa de la balcon ca să aerisesc camera, prin urmare puteam supraviețui și fără.

Să trecem la mic dejun. Țin să spun că micul dejun nu este nici prea grozav, dar nici foarte prost nu este. Pentru că necesarul de mâncare, ca să nu pleci la muncă, în cazul meu, cu ”mațul” gol este arhisuficient. Ai roșii, castraveți, brânză topită, unt/ margarină, două feluri de mezel, compot, două feluri de dulceață, miere, pâine cât cuprinde de toate națiile, ouă fierte/omletă, cârnăciori, lapte, dulciuri (Chec/fursecuri etc), fructe de vreo 3 feluri, cereale, ceai/cafea/apă și suc natural la dozator. Să fiu sincer pentru tranzit este perfect. Totuși dacă ar fi să stai o perioadă mai mare acolo cred că ți s-ar acri. Spun asta pentru că mie unu mi s-a cam acrit, deoarece acum în iunie, când am ajuns pentru a II-a oară aici, deja mâncarea a cam început să îmi stea în gât, doar când mă uit la ea.

Una peste alta, chiar dacă am părut, pe alocuri în acest post, dezamăgit de hotel… m-am simțit bine aici. Sincer vă recomand celor care citiți aceste rânduri să vă cazați la acest hotel, chiar dacă v-am expus mai sus câteva minusuri și m-am axat mai mult pe ele, deoarece totuși cred că plusurile sunt mai multe și mai evidente decât minusurile, așa că îl recomand cu cea mai mare plăcere.

Dacă despre minusuri v-am vorbit cam mult, ar fi cazul să o fac și despre părțile pozitive pe care le-am remarcat la acest hotel.

  • Personal amabil și la dispoziția ta;
  • Mâncare bună;
  • Internet gratuit. Pe lângă asta dacă nu ai „ustensila” ca să accesezi internetul, lângă recepție sunt 2 calculatoare de pe care poți accesa internetul de asemenea gratuit;
  • Parcare ”gratuită” asta dacă stați o perioadă mai mare de timp sau dacă sunteți un bun negociator. Spun asta deoarece pentru parcare trebuie să plătești o sumă destul de măricică;
  • Așezare exact în centrul Thessaloniki-ului de unde poți ajunge rapid către majoritatea obiectivelor turistice;
  • Curățenia camerelor;
  • Facilitatea de a te lua și a te duce la aeroport contra cost (eviți astfel taximetriștii jăpcari)
  • TV LCD;
  • Aerul Condiționat;
  • Mini-frigider care pe perioada verii este extraordinar;
  • O cameră, la etajul 1, în care te poți strânge cu prietenii la o șuetă, în cazul în care sunteți un grup mai măricel.

Și acum aș dori să vă povestesc o întâmplare, amuzantă, din punctul meu de vedere petrecută cu românași. Nu știu câți dintre voi ați fost la piață și ați văzut bătrâneii și bătrânicele alergând de colo colo ca niște furnici, căutând să ia la un preț cât mai bun și să plece cât mai repede acasă. :) 

Într-o dimineață, fiind foarte aglomerat se făcuse coadă la masă. Bineînteles m-am așezat frumos la coadă și aud în spatele meu o tinerică, la vreo 50 de ani așa, spunându-i compatrioatei de lângă ea: ”Văleu uite cât de înalt este ăla!”. Instinctiv simți nevoia de a te întoarce, dar fiindcă îl văzusem și eu respectivul om la care se refereau, și mi-am restricționat instinctul de a mă întoarce, și nu am zis nimic. La coadă, să spunem că eu nu mă grăbeam și simpaticele mele românce, văzând că aștept liniștit să se facă loc ca să avansez puțin, tot căutau din priviri, agitate, cum pot ajunge în fața mea, dar fără care cumva să mă supăr. Văzându-le așa agitate le-am invitat frumos si amabil să o ia înainte dacă se grăbesc undeva🙂. Vă dați seama ce față au putut să facă! Prețios! Nu au putut să scoată decât un ”Ești român!… Nu mamă că nu ne grăbim” rușinate. După ce m-am așezat la masă le vedeam cum din când în când își mai aruncă câte o privire la mine și zâmbeam amuzat!


Lasă un răspuns

Categorii

