Postat de: FlorinP. | Iunie 28, 2012

STG Desfa destinația Grecia


La începutul acestui an, imediat după ce am terminat proiectul cu Franța, eram pe stand-by și așteptam să intru și eu pe un proiect. Erau două opțiuni, ori intram pe un proiect în țară, ori eram trimis la ”mezat”. Singurul proiect în țară pe care puteam să intru era IKRA. Era un proiect al cărui Team Leader era Cătălin Steriu, iar din echipă mai făcea parte pe vremea respectivă tovarășul Răzvan Vlădescu. Era un proiect de RS așa cum îmi convenea mie, aveam să lucrez cu Cătălin încă odată, așa că eram cât de cât bucuros. Totuși la „export” mai era varianta Grecia. Un mic șantier în Salonic care era aproape de finalizare și pe care era nevoie de un om.

Să vă spun drept, eu aveam o mică bănuială, că eu voi fi cel desemnat să se ducă în șantier, asta după ce colegul Cosmin Giuglea ”a dat cu piciorul” la această oportunitate. Cei drept rușii pe el îl ceruseră pentru că se descurcase binișor spre bine în ultima tură în care fusese. Totuși el a refuzat să plece, deoarece intrase pe NEXEN și dacă avea să plece în Grecia nu i se garanta locul pe proiect. Și să te duci acolo o lună și apoi să prinzi o perioadă moartă la birou, nu prea este plăcut, asta o spun din experiență și eu nu am stat așa de mult pe stand-by cat a stat el.

Eu eram candidatul perfect pentru acest proiect. Spun asta fără falsă modestie, pentru că în birou, cine avea experiență, era deja ocupat cu alte proiecte IKRA, NEXEN și INSALAH, iar cine stătea degeaba ca mine nu avea nici pic de experiență și nu putea fi trimis așa în gura lupului. Eu mai aveam ”avantajul” că am fost implicat și în perioada de design a proiectului alături de Tony, deci se presupunea că nu eram chiar în plop și plopul în aer, și în plus mai eram pe stand-by, deci liber. Totuși atunci când am fost anunțat, printr-un mail oficial, că voi face parte din echipa care va implementa IKRA în birou, orice îndoială că voi ajunge pe șantier s-a spulberat.    

Totuși așa cum am intrat, la fel de repede am ieșit pentru că, Elena, șefa mea, deși mă anunțase oficial că voi intra pe proiectul mai sus menționat, a găsit de cuviință că ”experiența mea” va fi bună pentru o activitate de site. Sincer odată și odată tot trebuia să ajung în șantier, așa că de ce să nu încep de acum, am stat preț de câteva secunde și m-am gândit.

Și am acceptat să plec. Știu că șantierul nu este birou, știu că nu aveam experiență și era posibil să fac sau să nu fac față cerințelor, dar totuși mi-am luat inima în dinți și am spus DA. Mi-am rezolvat biletul de avion, mi-am rezolvat cazarea, am completat toate formularele care se completează înainte de o plecare și am început să studiez proiectul. Frățioare aproape nimic din ceea ce știam eu că este în proiectul acesta nu mai semăna. Mamă unde mă duc mă gândeam în acele momente.

A venit ziua de 15 ianuarie, m-am îmbarcat, aproape în 2 ore am ajuns la Salonic, m-am suit în taxi, am ajuns la hotel, a II-a zi m-am întâlnit cu colegul grec de pe DCS, Evgenios și am ajuns în șantier. Frate ăsta nu este șantier. Adică mă așteptam să fie o rafinărie, cu conducte pe deasupra, cu zgomote uneori infernale, cu motoare mergând. Când colo, o chestie cam cat vreo 6 terenuri de fotbal de dimensiuni normale, vreo 3 barăci, o clădire de birouri, un control room și cam atât. Totuși undeva mai în spate sunt 2 compresoare care vor merge și unul care va fi implementat pe viitor, câmpul de unde se va extrage gazul cu valvele aferente și cam tot ceea ce trebuie pentru o instalație de gaz.

Din păcate pentru mine, atunci nu am stat decât 4 zile în șantier deoarece, din cauza unor probleme tehnice (valvele aveau scurgeri) m-au trimis acasă. Nu am apucat să fac mai nimic teoretic, deoarece practic am făcut ceva. Am schimbat două chestii pe care, apoi m-au pus să le schimb la loc cu scuzele de rigoare.

Sincer să fiu am fost puțin dezamăgit, mai din toate punctele de vedere. Am privit această experiență ca pe un regret, deoarece toată lumea se uita la mine ca și cum nu m-aș fi descurcat și ăsta ar fi fost motivul adevărat pentru care m-am întors acasă și mai în glumă mai în serios unii chiar au afirmat lucrul acesta. Cine cunoștea însă adevărul și mai fusese acolo, știa că nu este așa. Totuși pentru mine acum la aproape 5 luni de la eveniment mi se pare că totuși am învățat ceva din această experiență. Am cunoscut oameni noi, am avut ocazia să îl cunosc pe Yaroslav, cel care se ocupa direct de proiect în faza de design, am ajuns într-o țară nouă. Una peste alta a fost o experiență ok chiar dacă a durat doar 5 zile în loc de 4 săptămâni. Cât despre oraș și despre hotel vă voi povesti într-un episod ulterior. Va urma!


Responses

  1. daca cineva vorbeste despre tine,inseamna ca viata ta e mult mai interesanta decat a lui/lor…trist,nu?
    Cine te cunoaste stie ce om minunat esti,cat de intelept si capabil esti.Te pup…si tu vezi-ti de munca ta ca o faci bine….si tot ce conteaza e cu ceea ce ramai(locuri noi,oameni noi,experienta,ceea ce nu e putin).

    • Sa stii ca nu am pus niciodata problema in felul acesta…🙂 Este un interesant mod de a pune problema. Multumesc chiar m-ai facut sa zambesc si sa am o zi mai buna! Ai grija de tine deoarece cred ca si tu esti in aceeasi situatie ca mine!

  2. s-acum ma felicit pt faptul ca n-am cedat la insistentele lu’ „tante” de a ma reintoarce la Salonic…… imi este mult mai bine pe Nexen ( mai exact Golden Eagle caci asa s.n. proiectul ).

    http://www.youtube.com/watch?v=N0xqfJaEUB8 (pe la minutul 1.37)

    • Da vere ce pot sa spun… a fost o perioada frumoasa zic eu din care am învatat cate ceva. Este drept ca imi cam tremurau putin creioanele dar… pana la urma am trecut peste emotii si am mers mai departe!


Lasă un răspuns

Categorii

