Postat de: FlorinP. | Iunie 24, 2012

Site Nizhnekamsk – Prima intrare ca inginer


Cu scuzele de rigoare, că v-am lăsat puțin cam cu ochii în soare, în precedentul post, voi continua de unde am rămas, dar îmi voi permite totuși să fac o mică introducere. Când am terminat facultatea, de fapt înainte să intru în licență, ”profesorul meu preferat” domnul Cristian Pătrășcioiu mi-a dat un sfat: ”Îți dau acest examen, dar să nu te prind niciodată într-o rafinărie!”. Eu pe toată perioada facultății nu am avut probleme decât cu doi profesori: Cristian Pătrășcioiu și doamna mea Gabriela Bucur. Să știți că atunci când am intrat pe poarta șantierului… m-am gândit la vorbele dânsului. Nu pot să spun că aveau acoperire în totalitate la vremea respectivă, pentru că, acum pot afirma, că m-a judecat greșit, deoarece, am început cu stângul relația cu dânsul și poate că din cauza aceasta i-am picat puțin cu tronc. Afirm asta deoarece și atunci când am știut și atunci când nu am știut… tot ”prost” s-a terminat pentru mine. Așa că nu prea mi-am făcut prea multe griji .

Să revenim, m-am trezit la 6.45 (n.r. 5.45 ora României) am făcut un duș, am mâncat ceva, și când s-a făcut 7.25, mi-am luat casca și bluza de salopetă și am țușnit afară. Vorbisem deja cu Răzvan Ristea că mă va aștepta la scara apartamentului în jur de 7.30 când trebuia să vină microbuzul să ne transporte în site. Am coborât pe scări și când am ieșit din scară l-am văzut pe Răzvan că mă aștepta cu o țigare în gură, pufăia.

–          Iar întârzie ăsta! mă întâmpină.
–          Cine?
–          Andrian, cum cine? Mereu întârzie și cred că odată și odată tot i-o fac. Îi zic șoferului să plecăm și o să îl las aici să vezi pe urmă că nu va mai întârzia.

Întradevăr în microbuz, mai erau câțiva ruși, vreo doi chinezi și unu din Singapore și cam toți se uitau la noi de parcă ne întrebau din mimica feței ”Iar întârzie ăsta?”. După cinci minute, de la ora stabilită, a ajuns și el. Vesel cum îl știu de obicei… s-a suit în mașină ne-am salutat și am plecat.  Pe drumurile lor, o grămadă de Lada care mai de care mai rupte, o grămadă de Dacia Logan, Sandero, Stepway, Duster, (în proporție descrescătoare) vândute în Rusia sub numele de Renault și foarte apreciate de cei care le dețin. Șoferii ruși nu sunt cu nimic mai prejos de șoferii noștri, în sensul că nu ți-ar da unu prioritate, dacă te bagi ca nesimțitul te înjură, dacă nu te bagi aștepți de ți se face rău și tot așa.

Drumul de la Mendeleeva până în site dura în medie cam jumătate de oră până la 45 de min, dar se întâmpla de foarte multe ori când era aglomerat să ajungă chiar și la o oră după ce plecasem. Pe marginea drumului la un moment dat erau foarte mulți popândăi care ieșeau dimineața și se uitau înspre cer asemenea suricatelor din documentare, iar mare parte din cei aflați în autobuz stăteau de plictiseală să îi numere.

În sfârșit am ajuns în site. Mi se dă un birou, mi se face cunoștință cu lumea și aștept. Trăiam cu emoție, pentru că intram prima oară pe poarta unei rafinării ca inginer. Totuși în acea zi nu aveam cum să intru deoarece la ăștia, ca să intri pe poarta rafinăriei, ai nevoie de un gate pass, asta, dacă nu ai legitimație, atât pentru tine cât și pentru laptop în cazul în care deții așa ceva la intrarea în site. După cum spuneam îmi trebuia acel gate pass dar ca să îl obțin a trebuit să fac protecția muncii. M-am dus cu doi ruși care au aranjat ca să fac și eu protecția muncii cât mai repede și am intrat acolo alături de o grămadă de ”gospodari” și de foarte mulți băieți în practică aduși parcă cu ”japca” de către maistru. Bineînțeles că protecția muncii s-a făcut în limba rusă, și bineînțeles că am înțeles tot. Norocul meu a fost că nu am stat la tot cursul, am semnat, mi s-a dat o fișă și am plecat imediat. Oricum și cu mine și fără mine era absolut același lucru.

A doua zi era însă altceva la ora 10 aveam deja gate pass-ul și alături de Alexei, un coleg rus, intram pe poarta șantierului. Șantierul este compus din 3 părți: CDU-VDU, TFF și SRU, iar eu am fost atribuit la SRU pentru că acolo era cel mai mult de lucru, unde am lucrat cu

Andrian și pe urmă cu Florin ”Tataie” Stanciu. CDU-VDU era deja terminat, TFF era condus de Nicolai Cernișov care și el era aproape de terminare, iar SRU era condus de Konstantin Mozorov, un rus care era puțin cam tembel. Știa meserie, dar ca persoană era puțin cam nenorocit după cum aveam să aflu și eu pe pielea mea de vreo câteva ori. Oricum tipul vorbea cu foarte puțini oameni din zona respectivă, iar dacă totuși trebuiau să vorbească, o făceau doar strict și la obiect.

Konstantin Andrian si Eu

Legat de munca mea… țin să spun că am plecat pentru ceva și nu prea am avut mare lucru de făcut pe partea pe care o cunosc și pe care am fost trimis. Unu la mână pentru că probabil nu aveau încredere în mine… fiind nou, și cel de-al doilea îl aveau acolo și pe Răzvan cel care cunoștea proiectul mai bine ca oricine, pentru că el îl făcuse, și de fiecare dată preferau să îl aștepte pe el. Așa că am făcut și eu ceea ce am putut adică muncă de indian. Am verificat toate link-urile din grafice, am verificat Upper Window am făcut Upper Equipment și am făcut și eu câteva modificări pe partea de RS când m-a lăsat Răzvan la chestiile simple, bineînțeles sub supervizarea lui.

Totuși doar simpla prezență acolo a fost o experiență foarte bună pentru mine. Chiar dacă, să zicem nu am făcut prea multe, doar fiind prezent la anumite discuții am învățat multe, am avut ocazia să mai învăț puțin DCS. Am învățat și puțină rusă (nu multă dar probabil că acum știu mai multe chestii în rusă decât prietena mea Anna Lesko de Paris). Deci una peste alta mi-a plăcut în Rusia, dar sincer să spun singur nu prea m-aș mai duce. Totuși niciodată să nu spui niciodată pentru că nu prea știi cum se va întoarce roata și vei face tot ceea ce ai spus nu o să faci! V-am pupat și vă urez o zi extraordinară.


Lasă un răspuns

Categorii

