Postat de: FlorinP. | Martie 5, 2012

O incursiune în Paris II


Următoarea zi de weekend a fost din nou una de vizitat. De data aceasta aveam ca obiectiv Catedrala Sacre Coer, Moulin Rouge, Arcul de Triumf şi celebrul bulevard Champs Elizee. Bineînţeles că nu putea lipsi Catedrala Notre-Damme unde stabilisem să mâncam la acelaşi grec în toate zilele de weekend, obicei pe care l-am păstrat pe toată durata şederii mele în Franţa. Din nou Divinitatea a ţinut cu noi, iar condiţiile atmosterice au fost mai mult decât propice pentru vizitarea celorlalte obiective rămase de vizitat.

După cum spuneam prima pe lista noastră a fost Catedrala Sacre Coer o catedrală aşezată undeva pe o colină, care am înţeles că se numeşte Montmartre se află în partea nordică a Parisului la 129 de metri peste nivelul mării Pentru a ajunge la Catedrală poţi coborî pe linia metroului M12 ori la Place de Pigalle ori la Anvers, dar cel mai bine pentru turistul de rând care foloseşte metroul este să oprească la Anvers şi cum iese din metrou să facă imediat dreapta pe o stradă plină de băieţii noştri care îi păcălesc pe turiştii naivi dornici de un câştig imediat la jocul numit „Alba Neagra”. Dacă totuşi nu vă opriţi la Anvers şi o faceţi la Pigalle tot acolo ajungeţi dar puţin ocolit şi urcând multe exagerat de multe scări.

Dacă veţi vizita catedrala mai puteţi găsi o atracţie care vă va încânta privirile ca şi turişti. Este vorba de celebrul jongleur cu mingea (freestyler) Iya Toure care după părerea mea îl întrece pe Ronaldinho la toate capitolele de freestyle cu mingea de fotbal, deoarece omul asta are ca spaţiu un stâlp din faţa catedralei, care nu ştiu dacă are un metru pătrat şi care mai apoi s-a suit cu mingea pe cap pe un stâlp de lângă fără ca să o scape. Pentru a înţelege mai bine puteţi să vizionaţi pe youtube filmuleţe cu trick-urile pe care acesta le execută.

De la Sacre Coer până la celebrul teatru de cabaret Moulin Rouge este foarte puţin de mers pe jos, acesta fiind foarte aproape, aflat undeva în stânga catedralei (vedere directă către aceasta). Dacă totuşi nu vreţi să mergeţi pe jos vă recomand să luaţi metroul de la staţia Anvers sau Pigalle şi să coborâţi la Blanche. La ieşirea din metrou veţi vedea celebrul teatru.

După câteva poze făcute la foc automat cu teatrul, în genul celor … am fost pe acolo… ne-am îndreptat către Arcul de Triumf şi pentru care trebuie să coborâţi dacă nu mă înşel la staţia de metrou Charles de Gaulle Etoille.

De la Arc am luat-o pe jos pe Champs Elysse. Am mers pe jos și japonezul Cătălin cu camera mea în mână făcea poze la absolut tot. De la semne de stradă până la mașinile expuse în showroom-urile de pe bulevard. Și am mers așa până mi s-a făcut foame… și de obicei când mi se face foame, pey ar cam trebui să pap ceva. Așa că ne-am îndreptat către Notre Damme ca să mâncăm la grecul nostru.  După ce am mâncat seara s-a încheiat cu un joc de monopoly şi cu o bere care a intrat la fix. 


Lasă un răspuns

Categorii

