Postat de: FlorinP. | Martie 1, 2011

Muteness: мы Румыны!


Frățioare uite ca am trăit s-o aud și pe asta. O româncă, studentă la facultatea de medicină prin anii terminali, pe numele ei … dar nu îi voi da numele, pentru că am promis cuiva, (n.r. să îi zicem Ana Lesko de Paris cum a sugerat cititoarea noastră fidelă, Ana), a avut ocazia să facă un semestru în Franța, alături de studenții francezi la o universitate din Grenoble, dacă nu mă înșel. Asta nu este așa de neobișnuit, nici pe departe şi citind aceste lucruri… poate că vă întrebați… băh ce are ăsta? S-a dilit la cap? Nu mai are voie omu să se ducă la studii, sau în străinătățuri că se apucă unu și altu să comenteze. Și chiar așa … ce mă interesează pe mine, cititorul, de fata respectivă, nu o cunosc, nu mă cunoaște…?

Din respect pentru o persoană foarte dragă mie, nu îmi voi spune părerea despre această … persoană. Să zicem că nu ne înghițim reciproc și doar atât. Nici eu pe ea, dar nici ea pe mine… fară ca în prealabil, eu să îi fi făcut ei ceva, pentru care să aibă atitudinea războinică, pe care mereu a afișat-o referitor la persoana mea.

Dar de ce abordez acest subiect… ? Pentru că are cât de cât legătură cu felul în care noi românii(printre care și eu) suntem priviți în afară, datorită ”compatrioților” noștrii care fac verzi și uscate. Fătuca noastră, Ana Lesko de Paris, odată ajunsă la Grenoble, s-a prezentat oamenilor respectivi ca fiind rusoaică, cu toate că ea nu are nici în clin nici în mânecă cu naționalitatea mai sus menționată, poate pentru a se evidenția, poate că îi era rușine să spună că este româncă, poate că și-a închipuit că are de câștigat, ceva mai multe privilegii dacă se depărtează de turmă, sincer nu înțeleg… Oricum este problema ei, dar ceea ce este mai rău, este că și între români ea se prezenta ca fiind rusoaică și cine o cunoștea … nu avea curajul să îi zică în față… Surioară mai taie din ele! Dute bea o cană de apă, răcoreștete și pe urmă vino și ne vinde gogoșele.

Să revenim la oile noastre… deci mi se pare cel mai josnic pentru tine ca om ce aparții fie că vrei sau că nu vrei, unei etnii, să îți renegi naționalitatea, țara în care te-ai născut și ai crescut. Faptul că nu îți place, climatul în care trăim, asta este cu totul altă mâncare de pește. Și simplul fapt că poate ai avut o străbunică care provenea din mamă rusoaică și tată moldovean care s-au combinat pe meleagurile noastre și ambii vorbeau limba rusă, nu te face mai mult rusoaică, decât româncă, ci te face cam … parvenită.

De multe ori, am fost întrebat de unde sunt, și recunosc de foarte multe ori am fost privit într-un mod mai mult decât negativ, prin prisma evenimentelor care s-au întâmplat, și care i-au avut ca actorii principali pe români, dar niciodată nu am renegat ceea ce sunt. Și de fiecare dată, cred eu, am ieșit cu fruntea sus, și când nu am avut ce face, i-am tratat și eu cu aceeași indiferență cu care mă tratau și ei. Țin minte o întâmplare la piscina din Appeldorn, Olanda, unde un profesor român de înot, auzindu-ne, vorbind limba noastră națională… mai în glumă și mai mai mult în serios, ne-a reproșat faptul că am venit la furat, iar comportamentul noastru lasă de dorit și în momentul în care a auzit cu ce ne ocupăm și-a dat seama ce gafă făcuse, și și-a cerut scuze. Și ce făceam … vorbeam puțin mai tare, dar fără cuvinte indecente, cum este obișnuit mereu românul cu obiectul … în gură. Pur și simplu… o asociere și gata a ieșit caracterizarea principală. Frațioare hold your horses. Nu amesteca marfa cu ambalajul.

Anul trecut am petrecut ziua națională a tării noastre… în Olanda. Mai dus cu capul din fire, în tura aceea mi-am luat și un steguleț, din acela de mașină, cu mine și pe 1 decembrie l-am arborat la ușa de la balcon, pentru a se simți și la noi atmosfera de sărbătoare. Bineînțeles că s-a găsit un olandez, care văzuse steagul și culmea îl cunoștea, să ne întrebe pe mine și pe Vișinescu cu ce treabă suntem pe acolo și apoi fără să aștepte răspunsul la prima întrebare… cum se fură din bancomate? Frate stai puțin că nu e chiar așa. Nu toți românii sunt veniți la cules de portofele sau la furat din bancomate. La fel și el a rămas uimit când i-am spus ce facem noi pe acolo. Și poate sper eu și-a mai schimbat părerea despre români, când i-am zis că dacă în Amsterdam, sunt prostituate în vitrine, toți olandezii sunt curvari, sau dacă un belgian este pedofil automat toți belgienii sunt pedofili.

Totuși aici în Abu Dhabi, este ok. Nu sunt prejudecăți legate de populația provenită de la noi din țară. Nimeni nu știe nimic despre România, nu a auzit despre această țară. Am fost întrebat pe unde e… lângă ce țară mai cunoscută se află, ce limbă vorbim noi, dacă suntem musulmani, cum e viața, cum sunt femeile, dacă suntem în UE? Și sincer chiar dacă aici eu sunt … la mama naibii, măcar din punctul asta de vedere mă simt bine. Nu sunt judecat de absolut nimeni, pentru faptul că sunt român.

Deci draga mea … prietenă mi-ai demonstrat încă odată cât de snoabă poți să fi! Așa că dragi prieteni până la următorul articol… До свидания !

PS: Titlul tradus sună așa: Imposibilitatea de a spune: Suntem Români!


Responses

  1. Ai dreptate ma Florinele, iti impartasesc parerea si mie usor sa recunosc personajul dar dk ptr ea conteaza impresia asta e; zi si u Ana Lesko de Paris ca suna shukar…

    • Tu si inca 2 persoane care imi urmaresc blogul pot face conexiunea si isi pot da seama cine este persoana respectiva… Oricum daca nu mi se intamplau si mie faze ca acelea pe care le-am povestit nu aduceam in ”discutie” subiectul pentru ca Ana Lesko de Paris mie imi este cam indiferenta. Si ai dreptate… Ana Lesko de Paris chiar suna shukar si o voi numi asa… Seman Shukar!

  2. Nu mi-am renegat niciodata nationalitatea… sunt mandra ca sunt romanca, sunt mandra de mine, dar sunt de acord cu tine… cand aud de cate un delict facut de romani,las capul in jos si merg mai departe. te pup

  3. interesant….

  4. Deja a mai ramas o singura persoana care poate face conexiunea si care nu a comentat😛


Lasă un răspuns

Categorii

