Postat de: FlorinP. | Iunie 29, 2010

Baba


Acum două zile am auzit de la Emil că a murit Baba de la 2. Nu prea îmi vine să cred. Avea în jur de 70-80 de ani poate chiar mai bine, dar se ţinea super bine, mergea poate mai bine ca mine uneori. Cine este totuşi această BABĂ? Locuia, în scara cu sor’mea la etajul 2 pe spate, şi era “responsabilă” cu hrănitul animalelor care se priponeau pe la bloc.

Mai toată lumea cred că are o astfel de babă pe la bloc, şi cred că mai toţi nu o puteţi suferi din cauza comportamentului pe care îl adoptă când vine vorba de “copii ei”. Din cauza unui asemenea specimen de persoană, căinii şi pisicile fac coadă când apare la vedere. Să nu mai spunem că atunci când latră un câine, toţi ceilalţi îl urmează, formând un cor de jivine ce par să sară pe tine la prima mişcare pe care ei o consideră greşită.

Când eram mai mic mai toţi o şicanam. Acum, noi nu aveam mai nimic cu săraca femeie, personal… dar o luam la 13-14 de fiecare dată, poate şi pentru faptul că eram mai mult înveninaţi de părinţii noştrii care o „boscorodeau” de fiecare dată când îşi aduceau aminte de ea, fiind conştienţi de potenţialul pericol care îl reprezentau aceşti câinii adunaţi într-o haită practic de ea că le dădea să mănânce, un pericol iminent care “ne păştea” la tot pasul pe noi toţi copii de la bloc.

Oricum noi toţi fiind de mici practic crescuţi cu câinii de la bloc, nouă nu ne făceau nimic, dar dacă vedeau pe cineva necunoscut sau ţiganii care veneau să scormonească în gunoiul menajer de la ghena blocului era prăpăd. Uneori lătrau chiar şi la adulţii care stăteau mai mult prin casă şi care făceau parte din familia noastră.

Cea mai comună metodă de şicană era că: îi compuneam cântece când eram mici… şi o vedeai pe săraca babă cum stă la balcon şi cum ne blestema şi se jura că atunci când ne prinde ne va face terci, praful se va alege de noi şi multe altele. Printre cântecele noastre preferate erau: Avion cu trei motoare… Iese baba la balcoane… s.a.m.d. sau Vine vine vine vine… Vine baba de la pâine… s.a.m.d.

Pun s.a.m.d. pentru că nu îmi mai amintesc cum urmau cântecele compuse pe loc de câtre noi. Şi când ma refer noi era o gaşcă mare: Lili, Pisică, Crudu, Răzvan, Bălală, Pendy, Eugen, Emil, EU, Mânuţă, Adi Grasu, Dan Urechiatu’, Tigae plus PITICII, cei care erau mai mici ca noi gen Căpăţână, Costinel, Kiompu, Skiparu, Florinel, Andrei – fracsu lu Eugen etc.

O altă metodă de şicană, la care eu nu am participat, era să îi furăm mâncarea care era destinată pentru câini. Atunci, când era Baba mai în putere chiar ne şi alerga şi chiar dacă nu erai vinovat, dacă intrai în mâinile ei riscai să o iei şi tu pe cocoasă chiar dacă nu făcusei decât să asişti la eveniment.

Ziceam că s-a ţinut bine de tot Baba pe picioare… chiar mai alaltăieri o vedeam pe stradă cu o pâinică în mână şi cu câţiva cârnăciori hrănind un câine sau o pisică. O vedeam mergând pe stradă chiar şi atunci când nu mai vedea bine, adică să ieşi afară când nu vezi mai deloc mi se pare un act de curaj, ulterior a făcut o operaţie la ochi dar aproape un an a mers chioară pe stradă.

Pe măsură ce m-am făcut mai mare şi practic am început să discern şi eu ceea ce este bine şi ceea ce nu este… mi-am dat practic seama că ceea ce făceam atunci când eram mic referitor la această babă nu era bine şi îmi era milă de ea. Nu făcea altceva decât să hrănească bietele animale. Practic pentru mine asta făcea. Că aducea în casă animalele şi poate acolo era un miros de nedescris asta era altă mâncare de peşte şi era altă treabă.

Oricum Dumnezeu să o ierte!


Lasă un răspuns

Categorii

