Postat de: FlorinP. | Martie 18, 2010

Poveşti nemuritoare


Probabil că sunt mai multe dar pe măsură ce o să mi le amintesc o să mai adaug. Fazele tari din cariera mea de arbitru. După cum probabil stiţi… citind postul anterior legat de arbitraj, sau dacă nu ştiţi aflaţi acum sunt arbitru din anul 2001 când am făcut şcoala de arbitrii sub tutela lui Ionescu Mihai denumit în Prahova şi nu numai MESERIE. De ce pentru că după cum spune şi el a arbitrat multe meciuri la Divizia B mai exact vreo 90 şi nu a avut nici o suspendare.

Primul lucru cu care Meserie şi-a început „pledoaria” a fost un banc de fapt o întrebare… „Bah cine ştie este tare… Ce face un arbitru dacă pe terenul de fotbal creşte un prun? Această întrebare… are două răspunsuri corecte.”. Toţi din promoţie adică vreo 80 ne uitam ca la felul 14 între noi şi împreună la Meserie care „mijea” printre dinţi.

Răspunsul a venit tot din partea lui…:

  1. Aştepţi să se facă toamna, culegi prunele şi faci ţuica… hohote de râs.
  2. Te sui în prun măh şi arbitrezi de acolo…

Vă daţi seama că ce teren neregulamentar, acorzi minutele să taie prunul… rămăsesem mască şi eu şi colegii mei.

Şi m-am dus la primul meci pe care l-am avut la seniori la Tinosu… juca Prahova din localitate… cu o echipă chiar nu mai contează. Mi-aduc aminte şi acum. Juca Iulică, Turba, Joker-ul adevăraţi artişti. Ajung la teren… o parcelă, înconjurată pe 2 părţi de porumb, pe una de cimitir, şi pe o parte de cabina unde cică trebuia să ne schimbăm, adică o rulotă adusă cu un tractor.

Am ieşit pe teren… şi era o înmormântare… la care aud de pe margine… băh aveţi grijă cum arbitraţi că groapa este deja făcută. Bineînteles că au izbugnit toţi în râs… şi practic râdeam şi noi dar nu era râsul nostru. Acum rulota nu mai există… şi te schimbi în căminul cultural sau discotecă ce naiba este acolo care se află la vreo 300 de metri de teren şi ca să ajungi pe „dreptunghiul verde”… treci exact prin locul cu groapa săpată… aţi ghicit prin cimitir.

La Progresul Boldeşti Grădiştea, nu ăia din sat cum îi numim noi arbitrii… laşi maşina la vreo 500 de metri de teren… fotbaliştii vin la joc rupţi de beţi, cabina dacă o pot numi aşa are nu mai mult de 1,5 metrii pătraţi, plus că locul probabil a fost adăpost de vaci pentru că miroase a balegă de îţi mută nasul din loc dar cine stă să numere câte terenuri sunt omologate la mişto.

Faza cea mai tare este că Boldeşti Gradiştea are un poliţist super bazat… m-a înjurat un spectator odată la o decizie… la care poliţistul… i-a scăpat una după ceafă aşa la mişto ameninţându-l că dacă mai comentează… odată îl pune să viziteze puţin şi secţia. Ce eu m-am băgat pe sticla lui de bere… ca să se bage el peste deciziile mele… a replicat acesta făcând referire la mine.

La Livadea… undeva în zona Slănicului în raportul de joc ca maşină de salvare a fost trecută, maşina cu care ne-am deplasat la teren adică cea a observatorului. Şi-au dat seama când s-a accidentat unu şi a trebuit transportat la spital.

Tot aici prin minutul 89 al unui meci… după ce echipa oaspete a marcat golul de 2-0 şi totodată practic au câştigat meciul, un spectator a aruncat în mine cu o sticlă de jumate de ţuică, mai exact cu conţinutul. Ajung acasă, şi sunt întrebat de mama mea când scot echipamentul pentru spălare… „Auzi mamă cu ce parfum ţi-ai dat că miroase foarte bine!”. Ce Channel, ce Dior, ce Calvin Klein… frate ŢUICA cel mai bun parfum de pe faţa pământului.

La Stoieneşti, să trăieşti, drumul trece prin terenul de fotbal, iar practic pentru două ore cât durează joaca la băieţi… porţiunea de drum se închide… cu o bandă, exact cum vezi prin filme… atunci când poliţia izolează locul pentru cercetări. După terminarea jocului se permite şi accesul celor care aşteaptă cuminţi să treacă dincolo, asta dacă nu se plictisesc şi caută altă rută.

La Târgşorul Vechi acum vreo 3 ani un coleg arbitru pe numele lui Ciprian, coleg de generaţie cu mine a fost bătut cu bestialitate… până l-au lăsat lat şi a plecat cu salvarea de la joc. Culmea un „spectator”, suporter al echipei oaspete care venise cu echipa a sunat la 112 şi fiind reperat de agresori a fost fugărit de parcă era persoana non-grata pentru că practic îşi făcea datoria de cetăţean. De ce pentru că aşa e la noi în Prahova. Agresorul fusese suspendat 2 ani din viaţa sportivă, dar culmea după 3 luni de pauză competiţională dintre sezoane… mă duc la un meci cu Ciprian şi îl vedem în teren pe agresor care juca bine merci. Cascadorii râsului.

Cine mai are… chestii de genul este invitat să subscrie… nu de alta dar să râdem şi noi.


Responses

  1. Florine, sa nu uiti de femeile de la Cornu!

    Acum 2 ani erau la Cornu 2 femei suportere ala echipei Cornu, mama si fiica, care veneau si elel la meci sa-si sustina favoritii. Stateau pe partea cu gaterul, la linia doi, in limbajul nostru.

    Cine era acolo dadea de dracu’! Putea sa arbitreze perfect ca isi lua injuraturi de le cele doua cat intr-un campionat intreg. Cred ca si Cristi Nica daca arbitra acolo avea parte de acelasi tratament.

    De la ele am auzit cele mai tari si mai multe injuraturi din toata cariera de arbitru. Si am auzit destule! Credeti-ma!

    Vali Zanfir

    • Salutare Vali

      Nu sunt singurele femei care te injura ca la usa cortului.
      Nush daca ai prins-o pe nevasta lui Nicolae Nuta fost fotbalist la Petrolul, care in vremea aceea era antrenor la juniorii echipei Petrolul sau Unirea Teleajen. Deci nu te injura el cum te injura nevasta’sa in momentele in care greseai.
      Si am mai ajuns la Bratesti, tin minte si acum m-am dus cu Caleasca la centru si cu un baiat care s-a lasat Nicolae Ciprian observator Puscas Marian. M-a amenintat pe un ton al dracului de impunator… „Bah tu daca nu arbitrezi corect tu nu mai pleci de aici eu cu mainile mele te strang de gat”, si sincer sa spun m-a bufnit rasul si ma uitam asa la ea… parca i-as fi scapat una dupa ceafa sa se trezeasca… la care tot ea… „ce iti bulbuchezi ochii asa… nu ma crezi in stare… de aici au plecat si altii batuti de mine!”.
      Sunt multe faze misto… si sincer daca ar fi sa fie depanate… s-ar scrie o carte poate chiar doua… mai ales cu astia mai batrani care au fost pe la lot cu Nea Paul in frunte.


Lasă un răspuns

Categorii

