Postat de: FlorinP. | Martie 13, 2010

Pe ritmuri româneşti


Vroiam sa public de mult timp acest articol dar l-am ocolit până acum câteva săptămâni când l-am auzit pe un coleg olandez pe nume Erwin Bruiner cum fredona „Vrei să pleci dar nu mă, nu mă iei. Nu mă nu mă iei, nu mă nu mă ieeeiiii, chipul tău şi dragostea din tei, mi-amintesc de ochii tăi”.

WTF… mă gândeam în acele momente. Întorc capul… da era chiar el Erwin cel ce stătea în dreapta mea… and again WTF (n.r. what the f**k) ăsta cântă melodii româneşti… în română?? Mă mai uit odată… da frate chiar el o cânta… şi mă bufneşte un râs isteric…

El în clipele alea se uita la fel de nedumerit precum mă uitam eu la el mai devreme… şi expresia de WTF i se citea pe faţă. Şi mă întreabă:

–          What?  şi parcă se întreba „Am ceva pe meclă”… aviz cunoscătorilor.
–          Nothing! şi continuam să râd ca panarama…
–          And again what happened? Did I do something wrong?
–          No, the point is that you where singing a romanian song… and actually you pronounced very good.
–          Is this a romanian song?
–          Yes…
–          What does they saying in the song.

I-am tradus eu… la care el revoltat zice că nu are nici un sens… Dahh… Dar sună mişto. Ştii că mai sunt melodii româneşti destul de cunoscute… Inna cu Hot şi Deja Vu (astea au spart topurile pe aici prin Olandia… cel putin Hot a stat în top cred că vreo 6 luni de când a apărut pe aici). Eduard Maya, Akcent.

 

Inna am auzit-o prima oară, cu melodia Hot, prin octombrie sau septembrie 2008 când eram tot în Olanda, în Apeldoorn, ţin minte că era Track 12 la maşină, şi alături de track 7 (Pachanga – Loco) de la un alt cd ne-a făcut drumul de la hotel la muncă şi înapoi mai plăcut.

Chestia e că ascultând aşa multe melodii româneşti la radio-urile lor … m-am simţit puţin mai aproape de căsuţă, chiar dacă melodiile erau în engleză şi mă simţeam mândru pentru că ei ascultă muzica românească chiar dacă nu ştiu că este românească. Şi am rămas puţin şocat pentru că ei (majoritatea nu toţi) se cam uită la noi ca la felul 14, pentru că noi venim din România şi facem cam aceeaşi treabă pe care o fac şi ei uneori mai bine alte ori mai prost şi le cam furăm pâinea lor, ei din acest motiv se cam simt ameninţati. Oricum NOI să fim sănatoşi… că boala vine singură. Hai ura şi la gară!


Lasă un răspuns

Categorii

