Postat de: FlorinP. | Octombrie 2, 2009

Baiat de cartier… Oare?


Nu ştiu de ce, şi cum se întâmplă ca de fiecare dată când călătoresc cu colegii de munca, dar şi singur, eu am cele mai mari probleme la vamă. Este posibil ca figura mea de „baiat de cartier”, „borfaş”, „infractor” şi nu în ultimul rând ROMAN să nu inspire încredere. Mi se verifică paşaportul sau buletinul după caz de parcă as fi ultimul om, adik un simplu românaş. Se uita cu lupa îl scaneaza de două ori se mai uită încă odată la mine, mi se verifcă CNP – een acht dri (183….) se mai uită odată la mine şi mă lasă să plec.


Mi s-a întâmplat o dată să mă grabesc pentru că eram în întârziere şi doream să cumpăr ceva din duty-free, şi pac mi se întâmplă iar… sunt verificat ca la carte, şi în plus mai mă întreabă şi „Is Romania your final destination?” Mi-a picat faţa … să mori tu ce dreaq faci îmi doreşti moartea… după care răspund „Let’s hope not!”. M-am enervat că până în mine erau englezi, francezi chiar şi arabi carora singurul control a fost pac pac da esti tu o zi bună şi la mine prostul s-a găsit să facă controlul care poate este obligat să îl facă la fiecare persoană.

Mă enervasem tare şi întreb dacă aşa fac cu toţi românii care apar la vamă. Simţindu-se poate cu musca pe căciulă, ceea ce eu unu mă îndoiesc îmi răspunde că este doar un control de rutină şi că să nu îmi fac griji. În puii mei cum să nu îmi fac griji că de fiecare dată pe mine mă controlaţi la sânge de parcă aş fi ultimul borfaş care s-a găsit să tranziteze Olanda.

Odată m-am grabit să le iau faţa colegilor şi din primul care am fost la rând, am părăsit vama ultimul. Pey vi se pare corect aşa ceva? Toţi colegii mei vreo 5 la numar au trecut de vama aia nenorocită înaintea mea… şi eu săracul de mine am stat la obişnuitul control de rutină. Poate cine ştie, asta e meseria lor şi poate eu am o moacă mai aparte dar totuşi nu ştiu de ce doar eu sunt cel mai oropsit dintre români.

Cred ca singurul lucru pe care îl pot face să scap de astea este să nu mai călatoresc. Oricum poate când voi fi mai bătrân îmi voi aminti cu drag de chestia asta dar acum mă umplu de nervi pentru că … sunt doar un „smekeraş” sau doar aşa cred ei.


Responses

  1. Bai Fane…ti-ai ratat cariera de critic literar…..poi normal …ca te opresc astia..ai fatza d infractor…si dc mai vii si imbracat ….sorcova ..veselaaaaa……te baga dreaq astia…la CIRC(a)

  2. Bai Fane, sa te ajut eu!
    DA, arati ca un infractor care vine la sparlit chiloti de pe sarma olandezelor! Ce sa zic! Cateodata am si eu impresia asta: un olandez in fata: ii da pasaportu – se uita pac inapoi! Ma duc eu! Stai coaie sa inceapa show-ul…dublu verificat! Se uita!
    Iti zic eu de ce fac asta ma cu tine: este prea frumos! Te doreste! Iti este sortit sa dai de controli vamali gay!Te iubeste lumea


Lasă un răspuns

Categorii

