Postat de: FlorinP. | August 25, 2009

Dr Nicolae Vlad – o personalitate marcantă


Am avut ocazia de a sta în preajma unui om cu adevărat important. Este vorba de medicul psihiatru Nicolae Vlad, directorul general al Spitalulului de Psihiatrie din Botosani. O persoană remarcabilă care deşi a ajuns sus plecând de jos rămâne modest în tot ceea ce spune şi în tot ceea ce face. Are 63 de ani, dar este un tânăr în toată puterea cuvântului. Se vede că este o persoană care a muncit din greu pentru a realiza ceea ce a realizat dânsul.

Nu am avut ocazia să vorbesc mai multe cu dânsul, din lipsă de timp dar se vede că a văzut multe la viaţa lui, prin sfaturile pe care ţi le dă, prin felul în care vorbeşte cu tine, prin felul în care vede viaţa. Spune că este un romantic, şi asta se vede din faptul în care iţi vorbeşte despre Eminescu, deoarece este un pasionat de cultură, şi sincer cred că acesta este şi motivul pentru care a ales să facă facultatea de medicină la Iaşi.

Este un împătimit al muntelui. Spun asta după felul în care vorbeşte despre munte, despre păduri. Spune că Vatra Dornei şi Băile Tuşnad sunt 2 dintre locaţiile sale preferate, şi sincer vă mărturisesc sunt 2 zone cu adevărat incredibile. Zone de munte, împădurite mai ales de mama natură. Povestea că acum 9 ani brazii din spatele casei lui erau pitici, iar acum au crescut incredibil.

Am avut ocazia să facem câteva expediţii montane, la telescaun şi ne-am întors prin pădure acasă, fiind puţin trist că mai toţi se văitau şi doreau să aleagă drumul cel mai puţin anevoios către casă, Vf Ouşoru (1636 m) un traseu extraordinar de 4 ore jumătate pe care cred că l-a făcut pentru ultima oară, şi asta nu că nu ar putea să urce pentru a-l mai cuceri încă odată, ci pentru că nu mai are cu cine urca pentru că din câte am înteles eu nimeni din familia dânsului nu mai împărtăşeşte această pasiune pentru urcat, şi un traseu prin spatele casei printre brazii de care am amintit puţin mai sus. După cum am afirmat iubeşte pădurea enorm de mult, simţindu-se în siguranţă printre copacii care oferă o stabilitate enormă pământului şi nu numai.

În ultima seară cât am stat în preajma dânsului a povestit pe scurt o parte din viaţa sa fiind atât de vesel cum nu a mai fost în nici o seară până atunci. A vorbit despre noi, cei mai noi veniţi pe acele meleaguri că suntem nişte oameni extraordinari, chiar dacă noi eram ca nişte copii şi că se bucură că a avut ocazia să ne cunoască. M-am simţit tare mândru, un compliment pe care nu o să-l uit niciodată. Poate la început am părut o fire morocănoasă, dar asta nu a fost din cauză că nu mi-a plăcut, ci pentru că eu sunt o fire mai timidă.

Vorbeşte extraordinar despre satul în care s-a născut şi îi pare nespus de rău că oamenii de acolo nu apreciază frumuseţile naturale ale comunei Balta Doamnei. Are o poezie în care îi cere Ialomiţei să se răscoale împotriva celor care o „schinguiesc” otrăvind-o cu fel şi fel de factori poluanţi. Îl vedeam că ar dori să facă ceva să schimbe mentalitatea oamenilor, dar cred că chiar dacă ar încerca s-ar lupta cu morile de vânt.

Una peste alta m-am simţit enorm de bine că am ajuns la Vatra Dornei şi am avut ocazia să vizitez frumuseţile patriei noastre chiar şi preţ de câteva secunde necesare întipăriri imaginilor superbe ale patriei noastre în mintea mea. Nu vă imaginaţi cât de frumos este prin Cheile Bicazului, Lacul Roşu, Băile Tuşnad, Barajul de la Lacul Roşu, valea Bistriţei, Vatra Dornei.

Ar fi multe de spus despre acest om dar vorba lungă sărăcia omului aşa că voi încheia.

Va urma!


Lasă un răspuns

Categorii

