Postat de: FlorinP. | Iulie 24, 2009

O zi de lucru în Olanda


Mă  trezesc dimineaţa la ora 7 fără un sfert când telefonul cel enervant îmi semnalează faptul că deja a început o nouă zi. Îi dau o amânare şi pe cea de-a doua şi mă ridic din pat cu direcţia baie unde îmi fac igiena corporală de dimineaţă. Îmi trezesc colegii de palier, asta în cazul în care nu o fac ei înaintea mea şi ne îndreptăm către mic dejun. Mâncăm, facem pacheţele eu unu, alţii mai multe şi o stergem la 8 fără 10 la muncă.

Am ajuns la ora 8 la birou. WOW! Supriză, ca nici odată toţi olandezii la locul lor şi chiar muncesc. Vin o deranjez pe Ingrid ca să ajung la biroul meu. Dau drumul la calculator, o râşniţă de Pentium 4 la 3 Giga J cu doar 504 Mb RAM, şi mă duc la baie. Mă întorc, râşniţa mea tot mai gândea. Mă aşez şi la 2 sec după de m-am aşezat, calculatorul meu cel zâmbăreţ mă întreabă de sănătate cerându-mi parola.

Bag parola şi mai aştept vreo 3 minute până se încarcă. Au instalat ăştia un program Cisco Clean Agent, care îţi face o scanare bla bla bla … potenţiali viruşi bla bla bla… chestii vrăjeli. Olandezii mei muncesc cu toţii în grup. Stau şi mă întreb oare ce se întamplă? De ce spun asta pentru că de obicei ei cam stau şi „freacă menta” cum spunem noi românii. Dacă există un român printre ei vor face tot posibilul să îl exploateze la maximum.

Vine ora 9 când pleacă toţi la sedinţă, şi eu abia atunci mă apuc de lucru. În această ora fatidică de la ora 8, când ajung la muncă, până la ora 9 când chiar mă apuc de muncă, fac ce face fiecare român normal. Îmi citesc mailul, raspund la mesajele primite, citesc ştirile, mai adaug ceva pe blog când este cazul şi tot felul de chestii interesante pe care nu mi le mai amintesc în aceste momente când scriu acest articol.

Am de lucru de nu îmi mai văd capul şi aproape că nici nu îmi dau seama când se face ora 12 ca să ma duc la masă. Tin să vă spun că mâncarea de la cantină este chiar „necomestibilă” dacă eşti obişnuit să mănânci în România carne. Aşa că la noul sediu cel din Amersfoort am avut noroc. Sediul se află foarte aproape de IKEA unde este mâncare cât de cât comestibilă. Adică poţi păpa o ciorbică cu vreo 2 E şi felul 2 un meniu de kinder care şi ala costă 1,95 E dar ai inclus un suc şi un gornet de îngheţată.

La ora 1 sunt înapoi la serviciu unde bag din nou capul în calculator şi mă reapuc de muncă. Timpul zboară destul de repede şi în doi timpi şi trei mişcări se face ora 16.30 când calculatorul se închide şi plecăm cu maşina din parcare către hotelul Van der Valk, unde suntem cazaţi, via supermarket.

Ne strângem la un coleg, mâncăm, bem ceva şi pe urmă fiecare cu ale lui, ori bem ceva, ori unii se culcă, ori o ştergem pe la pişcină. La ora 9 jumate maxim fiecare se bagă cam fiecare pe la el prin cameră şi acolo înţepeneşte.

Mâine va fi o nouă zi…


Responses

  1. salut
    sunt de curand venit in olanda si inca nu am drept de lucru si caut o firma care sa poata face acte in olanda, acuma am terminat facultatea de inginerie in constructii de drumuri si poduri dar inca nu stiu olandeza si nu am nici drept de lucru .
    Nu stii cam ce sanse am ?
    spor

    • Nu stiu sa iti raspund la aceasta chestie. Dar iti pot lasa numarul de la ambasada Olandei poate ei te pot lumina in aceasta problema 0031 703 543 796


Lasă un răspuns

Categorii

