Postat de: FlorinP. | Iulie 22, 2009

Oberhausen


Prima oară când am trecut graniţa Olandei, pe pământ, cu maşina, a fost când am fost la Oberhausen. Oberhausen-ul este un oraş care este pe partea vestică a Germaniei şi este primul oraş pe care îl întalneşti pe autostrada A12 dacă îmi amintesc bine numele autostrazii care leagă Olanda de Germania în dreptul localităţii Apeldoorn unde stăteam noi.

Eram 2 grupuri… grupul care statea la Enghelanderhof care cuprindea mai multe persoane (nu stau acum să-i enumăr pentru că erau prea mulţi) şi eu, care stăteam la De Smitemberg, un hotel situat pe aceeaşi stradă cu Enghe dar 3 minute mai încolo spre autostradă. Vineri seara la berea de dinaintea plecării i-am zis lui Vişinescu, ca nu care cumva să plece în Germania şi să mă lase acasă. Spun asta deoarece ne anunţaserăm 11 persoane care doream să facem această excursie şi eram doar 2 maşini. Fiatul lui Vish, şi Opelul Corsa al lui Molnar.

Dimineaţa la ora 10 Vişi apare la hotel să mă ia împreună cu Mihai Yanker (îl cheamă Iancu dar aşa îi zic eu), Georgiana şi Sandu, care apăruse peste noapte, făcându-i cuiva o surpriză exact atunci când se aştepta mai puţin. Eu făcusem gafa şi practic îi spusesem că o să vină dar nu m-a luat în seamă credea că fac mişto şi pe urmă am dres-o ca la Ploieşti😛. În maşina cealalta, nu mai ştiu exact cine se afla pentru că nu îmi mai aduc aminte bine, şi sper să nu fac vreo gafă, stiu că Molnar era pentru că el era şoferul, Cătălin Burlacu, Oana Aldoiu, Octavian Dogaru si Ovidiu Stoica sper să îi fi zis bine.

Din cei doritori cel care a rămas pe dinafară a fost Banu Daniel care a venit puţin mai târziu la chemare. Asta e unu trebuia să rămână pe dinafară.

Plecăm să facem alimentarea şi în benzinărie Ovidiu se trezeşte că nu are paşaportul la el. L-a cam luat atunci Molnar puţin la rost dar s-a întors să îşi ia omu paşaportul după care am ieşit pe autostradă şi duşi am fost.

Drumul a durat cred că maxim 1 oră şi cred că am ajuns. Mă gândeam, stai să vezi cum o să fie la graniţă, că ne controlează, în maşină. De unde frate, că din Olanda în Germmania treci ca prin brânză parcă m-aş duce până la piaţă în centru să cumpăr roşii singura diferenţă este că e drumul mai nasol. Adevărul că în Germania faţă de Olanda calitatea drumurilor lasă de dorit. Şi am trecut graniţa. Mă încerca un sentiment nemaiîntalnit până atunci. Wow o noua tară. Ceea ce m-a surprins, eu neştiind, pentru că nu mai fusesem niciodată pe o autostradă era iesirea de pe autostradă. Semnalizată bineînteles cu IESIRE… în germană AUSFART. Şi stăteam eu ca mopanul … şi mă gândeam mamă ce lungă e localitatea asta AUSFART.

Odată ajunşi în Oberhausen, parcăm maşinile, după care intram în mall-ul imens. Ne potrivim ceasurile şi eu o iau cu Molnar şi cu Vish la pas catre mâncare pentru ca eram rupt de foame. După ce mancăm, o luăm la pas şi cutreierăm magazine. Gasesc un telefon şi o geacă de piele pe care până la urmă le cumpăr, dar cât mă uitam pe acolo la geci un neamţ mă întreabă ceva. Puii mei nu înţelegeam absolut nimic. English please? Şi el răspunde într-o engleză perfectă Oh no never mind. Din gestică mă întreba dacă îi vine bine geaca care o proba. I-am zis şi eu „Staţi-ar în gât cu limba ta de tot rahatul” şi am uşchit-o de acolo.

Campionul cumpărăturilor a fost în aceea zi Dogaru care şi-a luat un ceas de 200 de E. Dap era super tare ceasul, se întorcea singur prin mişcarile mâinii, îi puteai admira mecanismul din interior. Dar cam atât. Arata ora ca orice ceas. Ulterior am aflat că e pasionat de ceasuri şi am reuşit şi eu să înţeleg de ce a dat atât pe el.

La ora 5 am plecat din Oberhausen fiind fericit de prima mea experienţă afară. Ulterior am revenit la Oberhausen de încă două ori cu colegii mei la shopping sau la plimbat nu conta era o experienţa nouă😛.


Responses

  1. Atunci eram acasa ….v-ati destrabalat fara mine :P…Va voi tine minte😛

  2. Da da…las k te tin eu minte…cu surprize d-astea…mai aveam putin si faceam infarct🙂

    • Oricum trebuie sa recunosti ca a fost o supriza frumoasa😛 si bine venita🙂


Lasă un răspuns

Categorii

