Postat de: FlorinP. | Iulie 19, 2009

Casă dulce casă


Am revenit în Olanda pe data de 13 iulie 2008. Şi de data asta am stat „a la long”, aşa cum spun băieţii care vin pentru o perioadă mai mare de timp aici… Olanda „home sweet home”. Spun asta, deoarece cu excepţia a 3 săptămâni de lucru efectiv în ţară şi a uneia de concediu am băgat Olanda până pe 1 decembrie 2008 când m-am întors acasă aproape 5 luni. Am văzut multe locuri pe care nici nu visam să le văd vreodată, m-am împrietenit cu persoane din firma la care lucrez, cu care nu credeam că mă voi împrieteni, mi-am exersat limba engleză vorbit foarte mult.

Pe lângă lucrurile frumoase care ti se întâmplă într-o delegaţie, cum sunt şi eu plecat, mai sunt şi lucruri nasoale.

Primul lucru ar fi că stai la hotel. Mulţi ar spune: ce are mă ăsta s-a dilit la cap? Cum să fie naspa să stai „moca” la hotel cu mic dejun inclus, vin alea îti fac mereu patul. Sigur e cu capul!
Da aveţi dreptate hotelul oferă aceste câteva avantaje, cele enumerate mai sus. Dar nu îţi conferă sentimentul acela că stai undeva la tine, un loc pe care să îl numeşti acasă. Nu îţi poţi face singur mâncare, te uiţi la carne în supermarket şi salivezi. Exact ca vulpea aceea care se uită la struguri şi deoarece nu ajunge la ei zice că sunt acrii. Ai nenorocul ca ăla care a stat înaintea ta să lase nişte „sconcşi” ascunşi pe undeva. Mi s-a întamplat chestia asta. Cum m-am cazat îi zic lu’ Vişinescu…

–        Băh miroase la mine în cameră rău de tot!
–        Bah poate o fi de la adidaşii tăi”
–        Eşti nebun abia m-am cazat şi pute de rupe, şi adidasi sunt curaţi să ştii daaa?

După ce m-am decazat în ultima zi am gasit nişte „şosetuţe” frumoase între şifonier şi calorifer şi vă daţi seama de la căldura emanată de calorifer… puţea ca naiba. Cumpărasem 2 împuţitoare d’alea de cameră şi abia făceau faţă.

A doua chestie naşpa e că nu ai un sentiment de aparteneţă undeva, şi dacă dai şi peste o „tură” de pensionari care la ora 10 maxim sunt în pat, mai bine îţi iei câmpii. Nu ai cu cine să ieşi, să te plimbi, să vorbeşti… stau în cameră pe mess… şi agaţă fufe.

Un al treilea aspect nasol în Olanda este vremea e super naşpa. Într-o zi practic am avut sentimentul că am prins toate anotimpurile. A fost soare, a plouat, a fost soare, a nins, a fos soare, a dat cu grindină a fost soare. Inopinant apare câte un nor de ploaie, plouă 5 min şi pe urmă e soare de zici că nu a fost nimic. Într-o lună, pe cuvântul meu mă uitam în fiecare zi pe geam la ora 15.30 şi ploua. Când la noi erau 40 de grade la umbră, aştia la 29 de grade se văitau de caniculă şi le dadeau îngheţată că nu mai puteau fraierii de cald😛.

Noi suntem privilegiaţi că avem maşini şi în week-end putem să o ştergem prin alte locuri. În Olanda am fost la Arnhem, Roterdam + Europort, Amsterdam, Utrecht, Nijmegen, Deventer, Amersfoort, Apeldoorn ultimile două prin prisma serviciului. In Germania am fost Oberhausen, Koln, Düsseldorf, Dortmund. În Belgia am fost la Bruxelles şi la Brugge.

Colegii mei au mai fost şi la Haga, Paris, Antwerp, Maastricht şi Londra dar când au fost ei, eu eram în tară sau m-am dus în alte locuri. Asta este, cu altă ocazie poate voi vedea şi eu aceste locuri.


Responses

  1. te-a cam prins febra blogului… ma bucur de fiecare nou post pe care il savurez pe deplin, stiindu-te si stiind visurile noastre din tinerete

  2. Cipriane sunt in Olandia si sincer iti spun ca nu prea am ce face in timpul saptamanii… dar e in weekend este alta mancare de peste, ai timp sa te duci, sa vezi, sa vizitezi. Si crede-ma ca ai ce vedea. Nu ma pot eu exprima eu in cuvinta asa cum trebuie pentru a reda tot ceea ce am vazut si voi mai vedea. Se vede de la o posta ca sunt incepator.
    Oricum vorbesti de parca am fi niste mosi, avem doar 27 de ani, suntem inca „in floarea varstei” cum se spune, mai avem pana la varsta a 3-a cand o sa avem tot timpul pentru lamentari. Noroc ca avem BLOG pentru a nu mai impartasi nepotilor povestile… le zicem decat adresa blogului…🙂

  3. Toata ziua te gandesti doar la carne…mai baiatule si tu o cura de rosii cu branza si ceapa. Si acum te-ai gasit sa te plangi si de minunata vreme, cand au fost, acum o saptamana, vreo 29 de grade era prea cald🙂. Cred ca tie iti place acasa cel mai mult:P.

    P.S Pentru a posta vreo poza cu mine iti trebuie acord scris, conform legii😀.


Lasă un răspuns

Categorii

