Postat de: FlorinP. | Iulie 19, 2009

Nijmegen


Febra meciului de fotbal Nec Nijmegen – Dinamo Bucureşti ne-a cuprins şi pe noi românii aflaţi în Olanda. Eram atunci eu, Visinescu, Gaby Dinescu, Razvan, Georgiana şi Florin Stanciu singurii microbişti care doream să vedem live meciul de fotbal. Aşa că luni 15 septembrie 2008 am fost la un magazin de unde ştiam că se cumpără bilete, să ne achizitionăm preţioasele tichete.

Deşi nu eram nici unul dintre noi fani ai echipei Dinamo eram aşa de încântaţi că mergem la meci ceva de speriat. După cum am zis ne ducem noi la magazinul cu pricina şi măgăreaţa cade pe mine să ma duc să cumpăr. Zis şi făcut, mă dau jos din maşină, intru în magazin şi imi astept politicos rândul. „Hui midah” mă întâmpină vânzătoarea (n.r. Buna ziua în olandeză). Îi raspund în engleza după care îmi încep discursul. „Aş dori şi eu 5 bilete la meciul pe care echipa olandeză Nijmegen (n.r. am pronunţat exact cum se pronunţă în limba română) îl dispută cu formaţia Dinamo Bucureşti”… Pauză, aia nimic se uita la mine ca vitelul la poarta nouă. Eu în gândul meu, mă poate nu a înteles asta, mai repet odată. Aş dori… Nijmegen… Bucuresti. Aia se uita la mine mai mirată şi îmi răspunde într-o engleză perfectă… „What is Nijmegen?”.

Numele oraşului Nijmegen în olandeză se pronunţă „Naimehen”. Cum naiba nu a auzit asta de Nijmegen… oare are capul în colţuri, cum mă întreabă pe mine ce e ăla Nijmegen. Parcă mă şi văd acum după 1 an de zile aproape cum mă scălâmbam la vânzătoarea aceea încercând să îi explic de Nijmegen. M-au salvat cuvintele N.E.C. football team. La care aia … „Aaaaaaa Neimehen”… Daaaa doamnă Nijmegen ăsta… Neimehen… şi mă trăzneste… Daaaaa, cardul de suporter te rog. Eu fac ochii mari ca la melc, ce naiba îmi cere asta cardul de suporter nu mă vede că nu sprahe dutch aici… sunt român de unde card de suporter, sigur este cu capul. După care îmi zice, din păcate nu vă pot servi şi oricum chiar dacă aveaţi card de suporter nu puteaţi cumpăra decât 2 bilete pe el. Dezamăgit şi cu coada între picioare ies pe usă.

Afară Vişinescu pipăind dintr-o tigare cu gura până la urechi… „Ia zi Fănele (n.r. desi nu mă cheamă Ştefan mi se spune încă din facultate Fane) ai luat biletele”… Nu frate nu le-am luat şi mai m-am şi făcut de râs.

Oricum fără bilete joi 18 septembrie ne-am deplasat eu cu Vişinescu către Nijmegen cu gândul că o să găsim bilete pe la bişniţari, ne descurcam noi. Florin Stanciu a zis că nu mai vine la plesneală fără ceva sigur, pentru că oricum el avea şi probleme cu piciorul, îl avusese rupt în urma unui joc de fotbal tenis, iar Gaby cu Răzvan şi Georgiana trebuiau să vină cu Skoda personală a lui Gaby Dinescu puţin mai târziu.

După terminarea programului de lucru ne suim în Honda Jazz a lui Vish, şi o ştergem către Nijmegen. Setăm GPS pe coordonatele stadionului echipei NEC şi duşi am fost. Până la drumul spre Nijmegen, trebuie să treci prin Arnhem şi sunt doar 30 de km din Apeldoorn, localitatea unde locuiam şi lucram, vă daţi seama ca în 40 de min eram la stadion. Oraşul frumuşel chiar poate prea frumos pentru ceea ce văzusem până atunci în Olanda, iar stadionul era în mijlocul unui parc destul de măricel. Ajunşi la casa de bilete primim aceeaşi poveste în nas, nu aveţi card de suporter nu intraţi pe stadion. Ne ducem să vorbim la club, domne’ suntem veniţi din Romania 2200 de km să vedem meciul şi nu avem bilete nu se poate face ceva? Raspunsul a fost negativ. Îi sunam pe cei 3 să le spunem că nu avem nici o sansă să luăm bilete şi să se întoarcă din drum, iar noi ne hotărâm să încercăm să găsim pe unu să ne ia bilete că doar nu am venit degeaba până aici.

Întrebând noi în stânga şi în dreapta pe cei aflaţi acolo ca la sărbătoare se găseşte un tinerel care pac scoate telefonul şi sună pe cineva în interiorul clubului şi zice haideţi cu mine. Ne îndreptam către sectorul românesc. Ajugem la poartă şi acolo iese Elias cu un teanc de bilete. Care sunteţi mă fără bilete, eu şi Vişi şi pac ne înmânează 2 bilete gratis. Intram noi pe stadion şi toate bune şi frumoase meciul începe. Aia joacă ceva mai organizat şi pe un contraatac ne dau gol. S-a terminat 1-0 dar prin minutul 85 românaşii noştri îşi dau în petec şi aruncă o fumigenă către portarul advers care în prealabil făcuse câteva gesturi obscene. Mai aruncă vreo două în mijlocul suporterilor olandezi. Mamă să ne linseze aia acolo. Să spargă pexiglasul care despărţea galeria dinamovistă de restul stadionului. Celebrele scene cu Tararache cel care cocoţat pe gard şi dădea cu cureaua de la pantaloni peste geamul de pexiglas şi în stânga şi în dreapta le puteţi urmări şi pe Youtube. Eu cu Vişi râdeam, dar când am văzut că se îngroaşă gluma, ne-am dat puţin mai la o parte să nu ne zboare vreun scaun în cap.

Am stat în interiorul stadionului preţ de vreo 2 ceasuri până ce scutierii i-au dispersat pe olandezii furioşi. Mai bine de Gaby că nu a venit cu maşina la meci pentru că dacă apărea şi îi vedeau maşina cu numere de România cine ştie ce mai păţea.

Am ajuns la ora 1 la hotel şi am picat morţi, iar a 2-a zi la muncă cred că mai toţi am fost luaţi „în bâză” de prietenii olandezi… HALAL COMPORTAMENT.

Ce să mai zici… un mare nimic… las-o aşa cum a picat şi mergi pe blat… Sănătate am fost la Nijmegen şi am cheltuit 5 E cât a costat benzina până acolo de fiecare. O experienţă pe care nu o să o uit niciodată.


Responses

  1. Neimehen…Neimehen…radeau olandezii ca nu reusim sa pronuntam in hahaita lor de limba, numele astora. Dar le-a disparut zambetul de pe buze cand i-am pus sa zica Bucureshti, nu Bucharest. Data viitoare cand ne mai supara ii pun sa zica Sapantza🙂 Bine ca v-ati intors teferi si nevatamati.

  2. Dar mai tii minte cand am fost sa cumparam bilete..ce se chinuia vanzatoarea sa ne inteleaga dar si noi sa pronuntam numele🙂. Iar intr-un fuinal cand am cazut de acord la ce meci ne referim…a venit vestea🙂🙂🙂. Vindea bilete doar in galeria gazdelor🙂.


Lasă un răspuns

Categorii

