Postat de: FlorinP. | Iulie 17, 2009

Amsterdam – oraşul minune al Olandei


Cred cu tărie că oricine ajunge în Amsterdam are ce vedea. Amsterdamul este total diferit faţă de restul Olandei, parcă ar fi un stat în stat, unde vei auzi cu siguranţă limba română, spaniolă, rusă etc de nenumarate ori. De la celebrul Red Light District, Amsterdam Arena,la muzee, la baruri, la o plimbare pe canalele ce înconjoară oraşul asemeni unor străzi, sau la simple magazinaşe de suveniruri, nu cred că îţi va ajunge o întreagă zi să îl parcurgi.

Sâmbătă în ultima zi a „training-ului”, când ne-am trezit am mâncat ceva şi pe la ora 10  ne-am urcat pe valize cu direcţia Schipol (aeroportul olandez unul dintre cele mai mari din lume), via Amsterdam Central. Timp de o oră în tren iarăşi ne-am apucat la vorbe, altfel încât nici nu ne-am dat seama cât de repede a trecut timpul. Mai o glumă, mai o vorbă iată că am ajuns în Amsterdam Central, adică eu, Blondu, Vishi, Andy şi inegalabilul la vorbă Creţu. În gară auzisem că era loc de lăsat bagajele şi după ce am strabătut aproape toată gara de la un cap la altul fără să găsim locul fermecat, ne ducem ca tot omul să întrebăm la informaţii. Raspunsul vine prompt: „Right around the corner”. Dap întradevăr aşa era, după colţ un loc plin de seifuri. Plătim noi şi o luam uşor la pas spre iesirea din gară.

Imediat la ieşirea din gară te aştepţi, şi tu, ca şi majoritatea să vezi ceva frumos, grandios, că de domne’ eşti în Amsterdam, nu eşti la Făurei (n.r. oraşul este ales aleator nu este vorba de nici o aluzie), şi când colo ghici ciupercă cei? 4 pişoare stăteau în faţa gării de rămăsesem toţi muţi… parcă văzuseram mumii, stafii, urşi. Da aţi citit foarte bine, nu vă frecaţi la ochi 4 pişoare în plină stradă, unde dacă te apucau nevoile… hopaaa ţuşt la pişoar => treaba rezolvată.

După ce trecurăm noi de această minunăţie nemaivăzută o luăm pe strada cea mai populată de lume şi în cinci minute de mers pe jos ajungem în centru unde este hotelul si Madame Tussaud şi statuile umane din piaţa centrală. Stăm vreo 10 minute în piată deoarece era un comediant care evada…🙂 din nişte lanţuri mari, probabil ca a evadat pentru că nu am stat până la sfârşit pentru că şi eu şi baieţii vroiam să vedem celebrul RLD, sau bulevardul roşu, cea mai cunoscută atracţie a Amsterdamului.

Am luat-o undeva în dreapta pieţei dar nu am nimerit bine pentru că pe acolo era o stradă plina de magazine şi magazinaşe cu suveniruri, cu haine, cu încălţăminte, cu tot ce îţi trecea prin cap. Cafenelele în care se fuma MARIA erau la tot pasul şi mirosul obişnuit îţi muta nasul din loc.

După ce ne-am cumpărat zeci de brelocuri şi magneţi ne-am îndreptat spre locul unde se aflau fetele. Ajungem în sfârşit acolo. Era plin blonde, brunete, roşcate. Bani să fi avut, şi dorinţa de senzaţii tari. Domne’ am fost acolo şi … . Cum am intrat pe stradă un negru „mititel” într-o engleză perfectă ne întreabă politicos dacă dorim „some shit” = cocaine, ecstazy, maria? Trecem mai departe şi după ce fiecare şi-a clătit ochii cu urâtele din „acvarii”, ne-am dus să mâncăm ceva că ne rodeau stomacele…

Pe la ora 18 ne-am îndreptat către Schipol unde la 20.45 aveam avionul către tară. Am aterizat la ora 00.30 şi am dat-o uşor spre casă.

End of Amsterdam – prima parte.


Responses

  1. Frumos sa imbinati utilu’cu placutu’…munca,plimbari,distractie…si pana la urma celebrul RLD a fost pe masura asteptarilor sau nu?:P

  2. Fane!!!ia draq pozele cu mine ca sa mor de nu le pun p-alea cele mai urate cu TINE pe YOKOBLOG:))

  3. Amsterdam-ul este bine sa il vizitezi cu cineva care a mai fost de ceva ori pe acolo..cam de vreo 15 ori🙂. Sa vezi mai intai ce este frumos si apoi sa incepi, incetul cu incetul, sa vezi mizeria si uratenia care il inconjoara.


Lasă un răspuns

Categorii

