Postat de: FlorinP. | Iulie 16, 2009

Prima experienţă


Prima oară în Olanda am plecat în anul 2007 pe data de 25 noiembrie, unde am stat timp de 1 săptămână la training-ul de DCS alături de colegi precum îi amintesc aici pe Dana, Ştefan, Andy, Vişi, Andrei Creţu, şi Blondu a.k.a. Banu Daniel. Am plecat cu avionul de 17.40 de pe aeroportul Otopeni şi am aterizat în Olanda la ora 19.30 ora locală (n.r. ei sunt în urma noastră cu un ceas). Am prins trenul de 8.20 cel care ducea către Apeldoorn, localitatea unde se afla înainte sediul firmei noastre şi timp de 1 oră şi 11 min ne-am uitat unii la alţii, am stat de vorbă, în general chestii uzuale pe care le faci în tren.

Odată ajunşi în Apeldoorn ne-am urcat la taxy cu direcţia Hotel Enghelanderhoff, un mercedes obosit cu vreo 300 de mii de km la bord dar care mergea mai silenţios decât o Dacie Logan nouă.

La hotel fiecare şi-a făcut o baie şi ne-am strâns la Andy în cameră să socializăm. De precizat era că pe Dana, Ştefan şi Andy nu îi cunoşteam, dar ne-am împrietenit pe loc, în acelaşi loc, adunaţi de situaţie😛.

Dimineaţa surpriză mare la recepţie… Tanti care era acolo era româncă… WOW ni s-a adresat în română BUNĂ DIMINEAŢA…vă daţi seama uimirea care se citea pe feţele noastre, şi când colo de unde, că era o babă care învăţase câteva cuvinte de la românii care se perindau pe acolo… la muncă pentru firma sucursala mamă pentru Europa.

Ajungem la firmă cu un taxy comandat special pentru noi si la ora 9 intram în training. Un moş pe nume Knol Roel care se prezintă… după care ne prezentăm şi noi… şi începe să predea. O materie stufoasă, din care nu înţelegeam nimic… sau mai bine spus înţelegeai cât aveai de lucru şi lucrai acolo. Terminai, PAPA, uitai totul. Aşa s-a desfăşurat primul training în Olanda. Ceea ce m-a uimit  în primul rând a fost construcţia caselor. Toate la metru, făcute cu nişte ferestre uriaşe, de li se vedea toată casa aproape, şi mă refer aici la interior. Biciclete cât cuprinde, ca la mama lor, dau olandezii la pedale de speriat. Unele alei pentru biciclete sunt mai late ca şoseaua pe care circula autobuzele. Maşinile lor numai rapandule de maşini, pe care le folosesc doar pentru a circula de la o locaţie la alta, nicidecum fiţe şi impresii la tot pasul ca la noi.

Am fost de două ori în săptamâna aia la Dana, o româncă care era măritată cu un turc, şi împreună aveau un mini fast-food cu terasa (3 mese) unde am mâncat pentru prima oară Brodjie Shaoarma, un fel de shaworma la farfurie, o mâncare cât de cât, zic eu, acceptabilă. Si mai mâncam pe acolo dar altă dată anul trecut prin 2008 ne-am şucărit cu o fază… pe care a făcut-o baiatul turcului: „You do not fshuit at me… ” . Du-te tată în mătaaaaa… dar asta e cu totul altă poveste.

Voi reveni şi cu poze despre minunata locaţie Apeldoorn pentru că acesta este oraşul în care regina, da citiţi bine olandezii sunt conduşi de regina, îşi are reşedinţa de vară. Castelul se numeşte Het Loo şi este superb de vizitat dacă vă plac genul acesta de distracţii.

Deocamdată acesta este primul episod cu Olanda. Vă pup şi ne mai auzim la noi poveşti!


Responses

  1. Astept si alte experiente ca sa te pot trage de urechi🙂..si dc ma superi pun poze compromitatoare😉. Si vezi ca am🙂.

  2. salutare,
    Ma bucur ca am dat de blogul tau si te astept si eu cu alte experiente… este interesant felul in care scrii… ce departare… cand ma gandesc ce nopti mai petreceam cu ochii la luna povestind cate luna si in stele…

  3. Salutare vechi prieten,
    Sa stii că mă bucură şi mă ambiţionează în acelaşi timp comentariul tău. Întradevăr şi eu îmi amintesc când eram mici şi vorbeam despre ce o să facem cand vom fi mari. Nici nu ma gandeam vreodata ca voi ajunge pe meleaguri straine.
    Cât priveşte maniera de scris, da este putin cam de cartier, dar este si putin sarcastică.

  4. Imi aduc aminte bine o seara in care vorbeam despre viata in holul de la mine…. parca si acum te vad… Am trait multe experiente frumoase la tara si desi nu ti-am spus vreodata venirea ta pe acolo mai infrumuseta vacantele mele plicticoase… continua sa scrii in stilul tau, face bine


Lasă un răspuns

Categorii

